سوریه و عراق روز گذشته برای گسترش همکاری‌های خود در زمینه حمل و نقل ریلی، توافقنامه‌ای را به امضا رساندند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانای سوریه، سازمان خطوط ریلی سوریه و شرکت راه آهن عراق عصر روز گذشته، یک توافقنامه همکاری مشترک با هدف توسعه همکاری‌ها در زمینه حمل و نقل ریلی به امضا رساندند.

بر پایه این گزارش، «نجیب فارس» مدیرکل سازمان خطوط حمل و نقل ریلی در سوریه توافقنامه‌ای را با «طالب جواد کاظم» همتای عراقی‌اش در دمشق به امضا رساند. نجیب فارس پس از امضای این توافقنامه به خبرگزاری سانای سوریه گفت: این توافق با هدف توسعه، تبادل تحقیقات، آموزش کادر فنی، تبادل سفر‌های علمی، برگزاری کنفرانس و انتقال تکنولوژی در زمینه راه آهن و براساس ضوابط بین‌المللی صورت گرفته است.

او در ادامه افزود: این توافقنامه شامل راه‌هایی برای توسعه تولید، کاهش هزینه، افزایش سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل ریلی، افزایش رشد و توسعه اقتصادی و به منظور ایجاد شرایطی خوب برای فعالیت تجاری میان دو کشور دوست انجام پذیرفته است.

همچنین پس از امضای این توافق‌نامه، «زهیر خزیم» وزیر حمل و نقل سوریه با هیأت وزارت حمل و نقل عراق دیدار و دو طرف راه‌های گسترش همکاری مشترک و نیز مقابله با تحریم‌های اقتصادی دو را مورد بررسی قرار دادند.

گفتنی است سال گذشته نیز وزارت حمل ونقل سوریه اعلام کرده بود سوریه به منظور اجرایی شدن پروژه راهبردی اتصال ریلی بندر امام خمینی به بندر لاذقیه، در حال احداث خط آهن دیرالزور به البوکمال است.

وزارت حمل ونقل سوریه تأکید کرده بود که پروژه ریلی اتصال سواحل سوریه به عراق و سپس ایران، از سوی مقامات سه کشور در حال بررسی است. وزارت حمل‌و نقل سوریه گفته بود با احداث این مسیر ریلی، بندر امام خمینی در سواحل ایران به بندر لاذقیه در دریای مدیترانه متصل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار