رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خوزستان گفت: ۷۰ دفتر خدمات مسافرتی در استان به دلیل کاهش تقاضای مسافرت‌های هوایی و فعالیت‌های گردشگری ناشی از شیوع کرونا تعطیل شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وحید خادمی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خوزستان با اشاره به فعالیت ۱۶۰ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری تا پارسال در استان گفت: تاکنون ۷۰ مرکز به دلیل رکود ناشی از شیوع کرونا و همچنین تشدید فشار‌ها برای پرداخت هزینه‌های تحمیلی از جمله؛ مالیات، عوارض شهرداری، تامین اجتماعی تعطیل شده‌اند.

او با بیان اینکه به صورت متوسط هر آژانس مسافرتی در خوزستان ۱۰ نفر را مشغول بکار کرده است، افزود: در حالیکه مجموع افراد شاغل در آژانس‌های مسافرتی استان به یک هزار و ۶۰۰ نفر رسیده بود، اما به‌دلیل هزینه‌های بالا و همچنین تعطیلی برخی واحدها، مجموع افراد شاغل در دفاتر مسافرتی این استان به ۶۰۰ نفر کاهش یافته است.

خادمی با اشاره به اینکه خوزستان به واسطه مسائل جغرافیایی و منطقه‌ای از ۱۲ ماه سال، تنها در ۴ ماه امکان فعالیت دارند و خدمات قابل ارائه آن‌ها فروش تور‌های مسافرتی و بلیت هواپیما است، اظهار کرد: به‌دلیل بحران سیلاب فروردین سال ۹۸ دفاتر مسافرتی و هواپیمایی در استان پیش از این رکود در فعالیت‌های خود را تجربه کرده بودند و با شیوع کرونا، این شرایط باعث دشواری‌های بیشتری برای ادامه فعالیت این دفاتر شد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خوزستان با بیان اینکه ممکن است بخاطر مشکلاتی که ایجاد شده، مجددا تعداد قابل توجهی از دفاتر مجبور به تعطیلی شوند، ادامه داد: حمایت‌های دولت از بخش گردشگری باید از دربرگیری بیشتری برخوردار باشد و به‌دلیل محدودیت‌های درآمدی، اختصاص تسهیلات بانکی ویژه فعالان این حوزه قطعا به تنهایی نمی‌تواند نتیجه بخش باشد.

او گفت: انجمن دفاتر خدمات مسافرتی خوزستان از مجموعه مدیریت اقتصادی استان درخواست رسیدگی به مشکلات موجود در زمینه بیمه تامین اجتماعی، مالیات و عوارض شهرداری را دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.