معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: بر اساس گزارش هواشناسی استان، روز‌های جمعه و شنبه ممکن است شاهد حدود ۸۰ تا ۹۰ میلیمتر بارندگی باشیم، لذا دستگاه‌های مربوطه باید آمادگی کامل داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مهرداد سالاری در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات بحران استان کرمانشاه؛ اظهار داشت: این میزان از بارندگی حتما موجب شکل‌گیری روان آب‌ها در سطح شهر‌ها و روستا‌های استان می‌شود و یک هشدار بسیار جدی است.

او افزود: تجربه سال‌های گذشته نشان داده اگر از قبل برای بارش‌ها آمادگی داشته باشیم؛ می‌توانیم خسارت‌های احتمالی را بسیار کاهش دهیم.

سالاری عنوان کرد: فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران باید به صورت میدانی در حوزه‌های کاری خود حضور داشته باشند و عملیات مهار روان آب‌ها را مدیریت کنند.

او ادامه داد: فرمانداران باید امکانات بخش‌های دولتی و خصوصی که در سطح شهرستان‌ها مستقر هستند را شناسایی کنند تا در هنگام وقوع بحران در اختیار گرفته شوند.

معاون استاندار کرمانشاه عنوان کرد: این بارش‌ها همچنین فرصتی مناسب برای افرایش ذخیره آب پشت سد‌های استان است که در شرایط فعلی بیش از ۴۰ درصد آن هنوز خالی است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.