مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: طرح ملی ناظران سلامت برای مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر برنامه هرخانه یک پایگاه سلامت از ابتدای آذرماه در سراسر استان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در اولین جلسه با علی زینی وند استاندار کرمان به تشریح طرح ناظران سلامت با رویکرد محله محور پرداخت.

استاندار کرمان در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج گفت: طرح محله محور با شعار حاج قاسم سلیمانی با فرماندهی بسیج استان و با مشارکت و همکاری همه جانبه جمعیت هلال احمر و سایر دستگاه‌های ذیربط در استان کرمان با جدیت اجرا خواهد شد.

زینی وند افزود: این طرح  طی ۹ ماه گذشته مهم‌ترین طرحی است که برگرفته از تجارب کشور چین (خانه به خانه) ابلاغ شده است.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در این جلسه با اشاره به توافق نامه همکاری بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعیت هلال احمر گفت: "طرح ملی ناظران سلامت" با برنامه‌های جمعیت هلال احمر و محوریت حمایتی از زندگی و سلامت انسان‌ها و تاکید بر رعایت احترام و کرامت انسان‌ها برای مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر برنامه "هرخانه یک پایگاه سلامت" از ابتدای آذرماه امسال در سراسر استان اجرا خواهد شد.

او عنوان کرد: این طرح در قالب همکاری جوانان، داوطلبان و امدادگران با بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه‌های علوم پزشکی استان در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای دستور العمل های بهداشتی در راستای صیانت از سلامت هموطنان و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اجرا می‌شود.

او تصریح کرد: جمعیت هلال احمر با اجرای موفق طرح‌های سلامت محور (نوروز ۹۹)، (نذرسلامت همراه با خادمان حسینی هلال ۱ و ۲) و (آمران سلامت) در راستای حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها و به منظور مقابله با شیوع ویروس کووید۱۹، اکنون طرح " ناظران سلامت" در سراسر استان کرمان را نیز اجرا خواهد کرد.

فلاح با اشاره به اینکه این طرح با محوریت پیشگیری و آموزش چهره به چهره اجرا می‌شود، افزود: آموزش تیم‌های داوطلب هلال احمر به همت کارشناس سلامت محیط و کار مراکز خدمات جامع سلامت انجام می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.