فرمانده سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان گفت: در شرایط کنونی سلامت و معیشت، ۲ معروف مهم در این استان است که باید به آن‌ها دقت ویژه‌ای شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  سردار احمد شفائی فرمانده سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان  در نشست مشترک با دبیر و معاونان ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان اظهارداشت: ترویج امر به معروف و نهی از منکر یکی از ضروریات امروز جامعه است که در کنار این امر باید مطالبه‌گری نیز به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

او  افزود: مطالبه‌گری در صورتی ارزشمند است که هدفمند و به دور از تخریب و با بیان راهکار‌های موثر باشد و به گونه‌ای پیش برود که به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده و مردم نیز در آن نقش آفرینان اصلی باشند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: از ظرفیت و توان مردمی برای حل مسائل استان به بهترین نحو استفاده شود.

او  بیان کرد: در شرایط کنونی و بحرانی که به دلیل ویروس کرونا بر مردم تحمیل شده موضوع سلامت شهروندان یکی از مهمترین معروفاتی است که در این استان باید مدنظر قرار گیرد.

سردار شفائی افزود: با یک مشارکت عمومی و همگانی میان مردم و مسوولان و دستگاه‌های متولی باید جلوی رشد و گسترش این ویروس را گرفت.

او با اشاره به اینکه تمرکز بر روی این امربه معروف و نهی از منکر آثار خیر زیادی دارد بیان کرد: پیشرفت عمومی بر پایه سلامت شهروندان بوده که برای تحقق این موضوع امر به معروف بسیار موثر است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان افزود: باید به بهترین شیوه و روش کاربردی و موثر، شهروندان را به رعایت موارد بهداشتی و استفاده از ماسک برای حفظ سلامت جامعه ترغیب کرد.

او بیان کرد: در سیستان‌وبلوچستان موضوع معیشت مردم یکی دیگر از معروفاتی است که نباید مورد اغفال واقع شود و همه نهاد‌ها باید در امر یاری رساندن به معیشت و رونق سفره‌های مردم و حمایت از نیازمندان تلاش لازم را داشته باشند.

سردار شفائی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بسیج و نیرو‌های مردمی در این بخش تا حد زیادی راهگشاست و این نیرو‌های مخلص و توانمند ضمن کمک در توزیع صحیح اقلام و بسته‌های حمایتی و معیشتی در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نیز سهیم هستند.

او  خاطر نشان کرد: خدمت به خلق و کسب رضایت الهی با استفاده از همه ظرفیت و توانمندی‌ها باید سرلوحه کار مدیران و رده‌های مختلف باشد.

بسیجیان سفیران امر به معروف و نهی از منکر هستند

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌وبلوچستان نیز در این نشست گفت: بسیجیان از میان مردم بوده و بخوبی درد و رنج و نیازمندی‌های مردم را شناخته و نقش‌های مثبت و مهمی در جامعه ایفا می‌کنند.

او  با اشاره به یکی از ماموریت‌های مهم بسیج در کنار سایر ماموریت‌های آنان گفت: این ماموریت همکاری در ترویج و احیای بیش از پیش ۲ فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر است که با توجه به ظرفیت بالا در نیرو‌های انقلابی و خدوم می‌توانند گام‌های موثری بردارند.

سرهنگ پاسدار محسن اکبری بیان کرد: سیستان‌و بلوچستان به دلیل تنوع قومیت‌ها و شرایط از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است که باید از آن‌ها استفاده کرد.

او افزود: در کنار تلاش برای رونق معیشت و حفظ سلامت حفظ و استحکام وحدت یکی از مهمترین شاخصه‌های لازم در سیستان‌وبلوچستان بوده که تا امروز به خوبی عملیاتی شده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: ظرفیت بسیج در مسیر مطالبه‌گری صحیح و موثر بسیار قابل اهمیت است.

او بیان کرد: بسیجیان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی به عنوان سفیران و مروجان امربه معروف و نهی از منکر در سیستان‌وبلوچستان به صورت داوطلبانه و تحت نظارت این ستاد فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار