فرماندار گناوه گفت: کنترل مبادی ورودی و خروجی این شهرستان از اول آذر به مدت دو هفته اولین اقدام اولویت‌دار ستاد مقابله با کرونا است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا مهرجو فرماندار گناوه در نشست ستاد مقابله با کرونا این شهرستان بیان کرد: محدودیت‌های جدید در گناوه نیز همزمان با سراسر کشور از اول آذر اجرایی می‌شود.

او افزود: محدودیت‌های ابلاغی متناسب با وضعیت اعلامی قاطعانه اجرا می‌شود و به طور حتم در این مرحله نیازمند به همکاری قوی و جدی مردم هستیم.

فرماندار شهرستان گناوه ادامه داد: این شهرستان پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و استان،  تجربه موفقی را در ابتدای شیوع ویروس کرونا گذرانده‌ است و در این مرحله نیز همه توان و تلاش خود را با همکاری ادارات و مردم در مقابله با موج شدید کرونا به کار خواهیم بست.

مهرجو عنوان کرد: بر اساس رنگ بندی کرونایی اعلام شده، شهرستان گناوه در وضعیت نارنجی قرار دارد و تا کنون ۹۷ فوتی کرونایی در شهرستان ثبت شده است.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه طولانی شدن دوره بیماری علاوه بر تلفات، فرسایش کادر درمانی و ضرر‌های اقتصادی بیشتری را در پی دارد، گفت: کنترل مبادی ورودی و خروجی این شهرستان از اول آذر به مدت دو هفته اولین اقدام اولویت‌دار ستاد مقابله با کرونا است و تردد‌ها با استقرار نیروی انتظامی و بسیج با همکاری شهرداری، راهداری، راه و شهرسازی، دهیاری‌ها با جدیت نظارت می‌شود.

فرماندار گناوه افزود: براساس دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت مشاغل گروه‌های ۱ و ۲ در این دو هفته ادامه دارد که باید بر رعایت ضوابط بهداشتی در آن‌ها نظارت مستمر صورت گیرد و مشاغل گروه‌های ۳ و ۴ نیز تعطیل خواهند بود.

مهرجو با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌های برای اعمال محدودیت‌های جدید، عنوان کرد: با توجه به وضعیت کنونی شهرستان ۵۰ درصد کارمندان دستگاه‌های اجرایی شهرستان با نظر مدیر دستگاه مربوط با برنامه ریزی در محل کارحضور می‌یابند و مسئولیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این مکان‌ها به عهده مدیران دستگاه‌ها است.

او، با بیان اینکه تالار‌ها و خانه باغ‌ها باید از برگزاری هرگونه مراسم‌ جمعی با جدیت پرهیز کنند، بیان کرد: در صورت مشاهده تخلف، برخورد قانونی می‌شود.

فرماندار گناوه، برگزاری هر گونه مراسم در آرامستان ها را ممنوع دانست و از شهرداری خواست در این زمینه نظارت کند.

مهرجو گفت: در مدت اعمال محدودیت‌ها از فعالیت کافه‌ها و عرضه قلیان در شهر جلوگیری خواهد شد و در صورت رعایت نکردن برخورد جدی شود.

او با اشاره به اعلام آمادگی مرجع قضایی نیز برای مقابله با متخلفان، گفت: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی موظف به نظارت دقیق بر جایگاه‌های عرضه سوخت و رعایت ضوابط بهداشتی در این مراکز است. همچنین اداره بندر با همکاری دریابانی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بر جابه‌‎جایی مسافر به جزیره خارگ نظارت کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.