فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: بیش از ۲ هزار برنامه درطول هفته بسیج در محلات و پایگاه‌های محلی انجام خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان امروز در نشست خبری در خصوص اقدامات بسیج از ابتدای تاسیس این سازمان تاکنون اظهار داشت: شجره طیبه بسیج یکی از یادگار‌های ماندگار امام (ره) است که در طول ۴۲ سال انقلاب منشا خیرات و برکات و اقدامات بسیار مفید و ارزنده‌ای بوده که در تاریخ و مقاطع مختلف و به تناسب ماموریت‌ها و تهدیدات این اقدامات را گوشزد می‌کند.

او ادامه داد: در مرحله نخست، تشکیل سازمان برای تثبیت نظام، نقش موثر داشته و در ادامه برای مقابله با گروهک‌ها و عوامل مزدور دشمن و برقراری امنیت پایدار در طول ۸ سال دفاع مقدس و پس از آن، در کمک به نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های حاکمیتی اقدامات خوبی داشته است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان تصریح کرد: در ۸ سال دفاع مقدس، بسیجیان با مشارکت حضوری که در جبهه‌ها انجام دادند، توانستند حتی تا بالاترین سطح فرماندهان حضور داشته باشند و شاهد این موضوع تعداد شهدای بسیجی هست که ۵۰ درصد شهدای اصفهان را تشکیل می‌دهند.

او بیان کرد: اقشار بسیج در پهنه سازندگی، محرومیت‌زدایی و مقابله با دشمن در جنگ نرم و هوشمند عملکرد بسیار خوبی داشته است که همواره می‌توان این عملکرد را به عنوان یک مدال افتخار بر سینه بسیجیان ببینیم و هفته بسیج، هفته‌ای است که می‌توانیم عملکرد عوامل مختلف بسیج را بازگو کرده و این قوت قلبی باشد برای افرادی که علاقه‌مند به نظام بوده و نیازمندانی که به نظام چشم امید دارند.

فدا با اشاره به اقدامات در هفته بسیج که در دو مرحله انجام می‌شود، گفت: تبلیغات محیطی و به‌روزرسانی فعالیت‌های فرهنگی و فضاسازی میدانی که با شعار بسیج، پیشرو خدمت، امیدآفرین انجام می‌شود و همچنین پویش نصب تصاویر شهدا در معابر و شهر‌های استان که با هدف ترویج و نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا صورت می‌پذیرد.

او خاطرنشان کرد: بیش از ۲ هزار برنامه در طول هفته در محلات و پایگاه‌های محلی انجام خواهد شد و در روز ۳۰ آذر که نخستین روز از هفته بسیج است، با شعار"بسیج، معنویت و سلامت" فعالیت‌های قرارگاه حافظان سلامت محله‌محور شهید سلیمانی آغاز شده و ۲۲ تیم بهداشتی توسط بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند و همچنین باتوجه به درخواست و نیاز سازمان انتقال خون توسط بسیج جامعه زنان پویش تایید"هرخانه یک پایگاه انتقال خون" آغاز می‌شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان تصریح کرد: روز شنبه با شعار "بسیج، فرزند مسجد و خادم مردم" پویش هر پایگاه یک خدمت آغاز شده و ۱۰۰۰ قرارگاه محافظان سلامت در استان با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و همکاری دستگاه‌های مختلف که در مساجد نقش ویژه دارند، مثل نخبگان، هیئت امنا، هلال احمر، امام جماعت، پایگاه بسیج خواهران و برادران، اداره ارشاد، شهرداری و گروه‌های جهادی تقویت و راه‌اندازی می‌شود.

او ابیان کرد: فعالیت این قرارگاه‌ها در راستای آموزش و توانمندسازی مردم و توجیح آن‌ها، بیماریابی و بیمارشناسی، شناسایی افراد دارای بیماری زمینه و قرنطینه، انتقال بیماران به مراکز درمانی و قطع زنجیره بیماری و کمک به کاهش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها است؛ تجلیل از شهدای مدافع سلامت و قدردانی از فعالیت و خدمات کادر درمانی به صورت مجازی صورت خواهد گرفت.

فدا در رابطه با حضور اقشار علمی بسیج در فعالیت‌های این هفته اظهار داشت: روز یکشنبه، روز "بسیج، مبتکر حل مسائل" نام‌گذاری شده است چراکه یکی از ظرفیت‌های خوب اقشار بسیج اقشار متشکل از نخبگان و صاحب‌نظران است که مجمع غیرحضوری بزرگداشت تشکیل بسیج در دانشگاه‌های استان با حضور نخبگان دانشگاهی برگزار می‌شود و همچنین پویش "لبخند رضایت" که شامل فعالیت و خدمات کمکی به دانش‌آموزان نیازمند هست و توزیع لوازم‌التحریر و تبلت به دانش‌آموزان نیازمند صورت می‌گیرد که توسط خیران، سپاه و آموزش و پرورش تهیه شده است.

او افزود: باتوجه به محدودیت کرونا و عدم امکان اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی، افتتاحیه مجازی اردو‌های راهیان نور برگزار می‌شود، به صورتی که راویان ۸ سال دفاع مقدس در مناطق عملیاتی حضور پیدا کرده و در ظرفیت اینترنتی و سیستم شاد به تعداد ۲ هزار نفر دانش‌آموز مباحث و مسائل عملکردی نیرو‌های مختلف دوران دفاع مقدس ارائه داده می‌شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان در رابطه با پروژه‌های محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته بسیج گفت: روز دوشنبه که روز "بسیج الگوی سبک زندگی ایرانی، اسلامی" نام‌گذاری شده است، افتتاح ۵۳ پروژه عمرانی، محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی در نقاط مختلف استان صورت می‌گیرد و همچنین و رونمایی از تولیدات فرهنگی هنری مرکز افرینش‌های بسیج نیز اجرا می‌شود.

او افزود: سه شنبه روز "بسیج، ولایی، انقلابی و تمدن‌ساز" نام‌گذاری شده است که ۵۰۰ گروه سرود در مناطق مختلف استان اقدام به اجرای برنامه می‌کنند و همچنین مرحله چهارم رزمایش کمک مومنانه که شامل توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی می‌شود، آغاز خواهد شد.

فدا تصریح کرد: یک تفاهم‌نامه بین بسیج سازندگی استان و کمیته امداد امام خمینی مبنی بر ساخت ۱۱۵۰ واحد مسکونی برای محرومان اجرا می‌شود؛ چهارشنبه، روز "بسیج، نیروی مقاومت ملت ایران" نام‌گذاری شده است که رونمایی و افتتاح وبسایت محتوایی ایام‌الله با هدف بارگزاری محتوای غنی و انقلابی انجام می‌شود.

او افزود: توزیع ۲۰۰ سری جهیزیه بصورت رایگان به خانواده‌های نیازمندان و ارتباط تصویری با استاندار اصفهان به‌مناسبت هفته بسیج با مدیران کل دستگاه‌ها و ادارات و تجلیل از بسیجیان ادارات و دستگاه‌های مختلف صورت می‌گیرد که هرسال به صورت حضوری برگزار می‌شد، ولی امسال به‌دلیل شرایط کرونایی به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان در رابطه با فعالیت‌های کمک مومنانه و معنوی بیان کرد: پنج‌شنبه روز "بسیج، خدمت مومنانه و ایثارگری" نام‌گذاری شده است که تجدید میثاق بسیجیان با آرمان‌های امام و عطرافشانی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در گلزار شهدای سراسر استان برگزار می‌شود، همچنین طرح اکرام محسنین بسیجی و ایثارگران و پویش ختم ۲۳ هزار صلوات به تعداد شهدای استان به‌مناسبت عطرافشانی قبور شهدا برگزار می‌شود.

او افزود: در طول هفته برنامه‌های مختلفی به صورت وبینار و بزرگداشت تشکیل بسیج با حضور فرماندهان برگزار می‌شود، مسابقه حفظ دعای هفتم صحیفه سجادیه و ۱۰۰۰ ختم قرآن کریم به نیت صحت و سلامتی مردم نیز برگزار می‌شود و همچنین ۱۰ هزار کتاب بین پایگاه‌های بسیج سراسر استان و قرائت زیارت آل‌یاسین و دعای هفتم صحیفه سجادیه در بخش کرونایی بیمارستان صحرایی صدوقی عصر جمعه برگزار خواهد شد.

فدا با اشاره به فعالیت اقشار کارگری و عمرانی بسیج اظهار داشت: طرح شیفت ایثار توسط کارگران بسیجی در مراکز تولیدی استان برگزار می‌شود که منافع آن صرف کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت می‌شود و باتوجه به در آینده دومین مرحله کنگره بزرگداشت ۲۳ هزار شهید استان اصفهان برگزار خواهد شد، ۱۶ هزار آلبوم که نیازمند زندگینامه، خاطرات، عکس و وسایل شهدای اصفهان هست، ثبت این موارد از خانواده‌های شهدا توسط سپاه استان و بسیج دانش‌آموزی در محلات مختلف انجام می‌شود.

او ادامه داد: میز خدمت در مناطق محروم توسط کانون بسیج مهندسین و بسیج ادارات تشکیل خواهد شد و ۷۰ هزار بسته بهداشتی جهت محرومان توسط بسیج دانشجویی که شامل ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده است، تهیه شده و در مناطق محروم توزیع خواهد شد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.