رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: محدودیت تردد خودرو‌های شخصی در ساعت ۲۱ تا ۴ صبح از روز شنبه، اول آذر ماه، اجرا خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا دهنوی رئیس پلیس راهور خراسان رضوی در خصوص جزئیات اجرای محدودیت تردد‌های درون شهری از ابتدای آذر ماه: از شنبه شب در داخل شهر از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ممنوعیت کامل تردد خودرو‌های شخصی را خواهیم داشت، اما تردد خودرو‌های عمومی مانند انتظامی، امدادی، درمانی، تاکسی تلفنی و تاکسی اینترنتی بلامانع است.

او افزود: نیرو‌های راهنمایی و رانندگی به صورت میدانی تردد وسایل نقلیه را کنترل خواهند کرد و ضمن اعمال قانون خودرو‌های شخصی، اجازه تردد به آن‌ها نخواهند داد. همچنین از طریق دوربین‌های کنترل هوشنمند سطح شهر رصد خواهد شد و خودرو‌هایی که با پلاک شخصی در سطح شهر تردد دارند، اعمال قانون خواهند شد.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی ادامه داد: تردد موتورسیکلت نیز جزو همین موارد است، اما معمولا در ساعت ۲۱ تا ۴ صبح شاهد تردد کمتری از موتورسیکلت‌ها هستیم. ما اعلام کرده‌ایم که تردد ممنوع خواهد بود که موتورسیکلت هم جزو این موارد خواهد بود.

دهنوی بیان کرد: مردم اگر مشکلی دارند باید از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند. این موضوع تدبیری است که ستاد ملی کرونا سنجیده و باید در معابر اصلی شهر کمترین تردد را داشته باشیم.

او تصریح کرد: تاکسی‌های تلفنی و اینترنتی رصد شده و تعیین تکلیف خواهد شد. افرادی که جزو مشاغل ضروری هستند و می‌خواهند در این ساعات با استفاده از وسیله شخصی خود تردد داشته باشند، باید با اداره و یا محل کار خود تعیین تکلیف کرده تا پیش از ساعت ۲۱ و یا پس از ۴ صبح مراجعه کنند.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی تاکید کرد: تلاش ما این است که این طرح به طور کامل اجرا شود و در تلاشیم مواردی را اجازه تردد بدهیم که ضروری و اورژانسی است که کاملا قابل رصد است. همکاران ما تردد ضروری و غیرضروری به صورت میدانی کنترل خواهد شد. اعمال این محدودیت برای سلامتی مردم و کاهش آمار مبتلایان و تلفات این بیماری است و نمی‌خواهیم به کسی ضرری وارد نماییم.

دهنوی اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که به غیر از شب نخست، ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم محدودیت تردد در این ساعات را رعایت نمایند. ۱۰ تا ۲۰ درصد باقیمانده نیز کنترل و رصد شده و سعی داریم با کمترین اعمال قانون این طرح را پیش ببریم.

او افزود: در خصوص میزان جریمه تردد خودرو‌های شخصی در ساعت اعمال محدودیت شبانه، بیان کرد: هنوز به طور رسمی مبلغ اعمال قانون تردد خودرو‌های شخصی به پلیس راهور استان ابلاغ نشده است، اما مکن است همان کد مبلغ جریمه در محدودیت‌های قبلی که ۵۰۰ هزار تومانی بوده اعمال شود. جریمه یک میلیون تومانی برای تردد خودرو‌های شخصی در ساعت ۲۱ تا ۴ صبح صحت ندارد. این میزان جریمه فقط برای ورود خودرو‌های غیر بومی به شهر‌های با وضعیت قرمز است.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.