سرپرست معاونت مالی و پشتیبانی نیروگاه رامین اهواز گفت: کنترل فرآیند‌های مالی و مدیریت هزینه‌ها مهم‌ترین رویکرد در معاونت مالی و پشتیبانی این نیروگاه است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، پژمان حیدری سرپرست معاونت مالی و پشتیبانی نیروگاه رامین اهواز گفت: رسالت اصلی ما در نیروگاه رامین، تولید پایدار انرژی برق بوده که حاصل کار تیمی همه بخش‌های نیروگاه است.

او افزود: مجموعه مالی و پشتیبانی نیروگاه نیز همه ظرفیت‌های خود را به منظور تحقق این هدف از یکسو و تامین حقوق و مزایای سرمایه‌های انسانی از سوی دیگر بکار گرفته است.

حیدری گام نخست در معاونت مالی و پشتیبانی را شناسایی فرآیند‌های کاری، تعیین اهداف و اولویت بندی آن‌ها براساس اثربخشی در تولید برق با رویکرد انضباط مالی و مدیریت و کنترل هزینه‌ها و جلوگیری از انحراف بودجه مصوب مطابق برنامه ریزی مالی در ۴ حوزه شامل؛ جاری، تعمیرات اساسی، بهینه سازی و رفع محدودیت دانست.

این مقام مسئول به اقدامات در حوزه ساماندهی بدهی‌های مالیاتی از طریق تعامل مستمر و اثر بخش با هیأت حل اختلاف مالیاتی استان اشاره و تقسیط بدهی مالیاتی سنوات گذشته و بستن پرونده مالیاتی عملکرد سال ۹۳ بعد از گذشت ۶ سال، بخشودگی بیش از ۹۰% از جرائم مالیاتی حقوق سال ۹۶ و قطعی کردن مالیات حقوق سال ۹۶ و قطعی کردن عملکرد مالیات سال ۹۷ در موعد مقرر را از اقدامات این معاونت در این حوزه عنوان کرد.

سرپرست معاونت مالی و پشتیبانی نیروگاه رامین اهواز همچنین در خصوص تعیین تکلیف وضعیت بدهی‌های سنواتی به سازمان اجتماعی اقداماتی همچون حل مشکل سوابق بیمه‌ای معوقه و ثبت در سوابق پرسنل از سال‌های ۹۵ تاکنون، تقسیط همه بدهی‌های بیمه‌ای تا پایان سال ۱۴۰۰ و تعیین تکلیف همه پرونده‌های راکد بیمه‌ای مربوط به قرارداد‌های سنوات گذشته با کارفرما از مهمترین اقدامات در این حوزه برشمرد.

حیدری با اشاره به تشکیل دفتر حقوقی و بکارگیری وکلای مجرب، آموزش مباحث حقوقی و قراردادی و بازبینی و اصلاح همه فرمت‌های قراردادی را از اقدامات اولیه این بخش عنوان کرد و بیان داشت: ماحصل این اقدام افزایش کیفیت تعهدات پیمانکاران به منظور اجرای قانون و تأمین حقوق و منافع حداکثری نیروگاه از قرارداد‌های پیمانکاری است.

او ادامه داد: با همکاری دفتر حقوقی و اداره قرارداد‌ها تعیین تکلیف همه قرارداد‌های باز نیروگاه از سنوات ۹۲ تا ۹۸ را در دستور قرار دادیم که ماحصل این اقدام، تعین تکلیف ۵۷ قرارداد باز و پیگیری ۳۶ فقره پرونده حقوقی علیه نیروگاه بوده که موجب کاهش ضرر و زیان مالی به شرکت از این ناحیه شده است.

حیدری ضمن تأکید بر استفاده از فن آوری اطلاعات و مکانیزه نمودن فرآیند‌ها، بهره برداری از سامانه‌های الکترونیک مختلف را از جمله اقدامات مهم این معاونت برشمرد و گفت: سامانه تدارکات الکترونیکی یکی از سامانه‌های مستقر شده است که علاوه بر تسریع در خرید‌ها، موجب شفاف سازی در معاملات، ایجاد شرایط یکسان برای حضور پیمانکاران و تأمین کنندگان و در نهایت کاهش چشمگیر هزینه‌های خرید می‌شود.

او با اشاره به همکاری معاونت مالی و پشتیبانی و گروه فناوری اطلاعات، طراحی و پیاده سازی سیستم فرآیند مدیریت پروژه‌ها و تخصیص اعتبار به پروژه‌های نیروگاه را از دیگر اقدامات در این خصوص برشمرد و افزود: درآمدزایی برای نیروگاه از طریق شرکت در مناقصات با تکیه بر تخصص و دانش فنی نیروی انسانی موجود در شرکت از دیگر اهداف این معاونت محسوب می‌شوند و برنده شدن در مناقصه بهره برداری از نیروگاه افق ماهشهر از جمله موفقیت‌های حاصل شده در این زمینه به شمار می‌رود.

پژمان حیدری با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و شیوع بیماری کرونا و ضمن تقدیر از همراهی و همکاری پرسنل نیروگاه در مدیریت صحیح منابع مالی اظهار امیدواری کرد: آثار اقدامات فوق الذکر و رفع این چالش‌ها باعث بهبود در پرداخت حقوق و مزایای رفاهی و انگیزشی به کارکنان و تسریع تأمین قطعات و تجهیزات، رفع چالش‌ها و نهایتاً تولید پایدار انرژی برق در نیروگاه رامین شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.