مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شریف درباره علت ورشکسته شدن شرکت‌های دانش بنیان در کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

حسین مختاری، استاد دانشکده برق و مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تبدیل دانش به ثروت نیامند مراحل گوناگونی است که در کشور‌های پیشرفته تمام امکانات برای تحقق آن وجود دارد.

مختاری تصریح کرد: ۸۰ درصد از دانشجویان ایرانی که بعد از پیشنهاد ایده خود برای فعالیت در شرکت‌های دانش بنیان رد می‌شوند اگر همین کار را در دانشگاه‌های معتبر کشور‌های خارجی انجام می‌دادند ۱۰۰ درصد پولی را از این بابت دریافت می‌کردند، اما همین سختگیری‌های کشور ما باعث موفقیت ایران در این زمینه شده است.

او گفت: با توجه به نیاز‌ زیاد صنعت لازم است تا شرکت‌های استارتاپی بیشتری در این زمینه فعالیت داشته باشند. ظرفیت دانشگاه ما در بخش رشد و شکوفایی بیش از ۳۰ شرکت نیست؛ بنابراین فضا، امکانات و سرمایه زیاد باعث افزایش این شرکت‌های دانش بنیانی در حوزه استارتاپ خواهد شد.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: بودجه‌هایی را لازم داریم که بتوانیم روی آن‌ها سرمایه گذاری کنیم، بخش قابل توجه‌ای از ایده‌ها به علت نبود سرمایه از مدار رقابت خارج می‌شوند.

مختاری مطرح کرد: اکوسیستم مقالات ایرانی باعث شده است تا آن‌ها به محصول تبدیل نشوند و بزرگ کردن آن‌ها نیازمند سرمایه گذاری است تا بتوانیم خروجی‌های خوبی را تحویل جامعه در حوزه شرکت‌های دانش بنیان دهیم.

او در پایان یادآوری کرد: کمبود فضا، امکانات و سرمایه گذاری و وجود بازار‌های کاذب و ... باعث عدم تشکیل شرکت‌های دانش بنیان یا ورشکسته شدن آن‌ها خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.