اختتامیه دومین همایش ملی کتاب سال حوزه‌های علمیه بانوان با پیام تصویری آیت الله نوری همدانی و تجلیل از آثار برتر همراه بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیین اختتامیه دومین همایش ملی کتاب سال حوزه‌های علمیه بانوان با پیام تصویری آیت الله نوری همدانی و تجلیل از آثار برگزیده به صورت مجازی در قم برگزار شد.

 آیت الله نوری همدانی در پیام تصویری به این همایش، جامعه الزهرا سلام (س) را شجره طیبه عنوان کرد و افزود: از برکات انقلاب اسلامی میدان دادن به بانوان در عرصه‌های علمی و پژوهشی است چرا که پیش از انقلاب اسلامی شرایط برای حرکت آنان به سوی شایستگی و عظمت فراهم نبود.


او تحقیق و پژوهش را از ارکان مهم بیان کرد و گفت: بانوانی که در جامعه الزهرا (س) در زمینه تحقیق و پژوهش تلاش می‌کنند شایسته تمجید هستند چرا که علوم اسلامی هر چه هست شیعه بنیانگذار آن بوده است.


خانم حقانی رئیس کمیته علمی این همایش هم گفت: ۳۰۰ اثر با موضوع علوم اسلامی و انسانی و زن و خانواده به دبیرخانه همایش ارسال و پس از داوری در ده هیئت علمی، هشت اثر برگزیده شد.


او سیاستگذاری کلان برای شناسایی ظرفیت علمی بانوان و پر کردن ظرفیت‌های علمی در علوم اسلامی و انسانی از سوی بانوان مولف و همچنین حمایت از تولیدات علمی بانوان را از اهداف برگزاری این همایش اعلام کرد.


رئیس کمیته علمی همایش ملی کتاب سال بانوان افزود: در دومین دوره همایش، آثاری به پنج زبان زنده‌ی دنیا به دبیر خانه ارسال شد و در همایش سوم که رویکرد بین المللی خواهیم داشت بخش ویژه‌ای را به این مهم اختصاص خواهیم داد.


در پایان این آیین  از آثار برگزیده تجلیل شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار