رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از اواخر روز جمعه با ورود سامانه جدید بارشی به استان بارش باران و در نواحی سردسیر بارش برف دوباره آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، امیدفر رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی  با بیان اینکه سامانه جدید بارشی موجب بروز مه می‌شود، گفت: فعالیت این سامانه تا روز سه شنبه ادامه داشته و در نواحی گرمسیری استان همراه با رگبار و غرش آذرخش خواهد بود.

او با بیان اینکه در پی نفوذ این سامانه، دمای هوای استان به صورت نسبی کاهش می‌یابد،گفت: این سامانه همچنین موجب وزش باد گاهی تا نسبتا شدید در استان می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در پی نفوذ این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، کاهش دید و لغزندگی معابر و جاده‌ها وجود دارد.

امیدفر با بیان اینکه فعالیت این سامانه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی به صورت کولاک برف خواهد بود، از مسافران و رانندگان خواست از سفر‌های غیرضروری اجتناب کرده و در کنار رعایت نکات ایمنی خودرو‌های خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

او انجام اقدامات به موقع در خصوص آبگرفتگی معابر عمومی و توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی را خواستار شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.