مدیر کل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: فروشندگان وتولید کنندگان در صورت ارائه نکردن ضمانت نامه وعمل نکردن به مفاد آن متخلف محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، نجف زاده مدیر کل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: تولید کنندگان کالا مکلف هستند، ضمانت نامه‌ای را که در بر دارنده مدت و نوع ضمانت همراه با صورت حساب فروش که در آن قیمت کالا و یا اجرت خدمات و تاریخ عرضه درج شده باشد را به مصرف کننده ارائه کنند.

نجف زاده گفت: عمل نکردن به گارانتی و وارانتی تخلف کم فروشی محسوب می‌شود.

او گفت: به موجب تبصره ماده ۵۸ قانون نظام صنفی شخص متخلف در مرحله اول، الزام به جبران خسارت وارده به مصرف کننده یا خریدار، تا دو برابر ارزش کالا یا خدمات به جزای نقدی محکوم می‌شود.

نجف زاده گفت: در مراحل بعدی امکان جریمه متخلف تا ده برابر مبلغ کم فروشی، نصب پارچه یا نصب تابلو بر سردرب محل کسب وتعلیق پروانه وتعطیلی محل کسب به مدت شش ماه وجود دارد.

این مقام مسئول افزود: مبنای محاسبه ارزش خدمات پس از فروش (گارانتی) قیمت کارشناسی خدمات مورد نظر است که کارشناسان این حوزه برای تعیین میزان جریمه به تعزیرات حکومتی اعلام می‌کنند.

او از شهروندان خواست:درصورت مشاهده هرگونه تخلف مربوط به عمل نکردن به گارانتی و وارانتی و سایرتخلفات اقتصادی واحد‌های صنفی خدماتی و توزیعی و تولیدکنندگان، موضوع را به صورت حضوری، یا با تلفن ۱۳۵ یا سامانه اینترنتی ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی یا با تلفن ۱۲۴ به سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گزارش کنند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.