دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: در راستای حفظ محیط زیست مجموعه قضایی با متخلفان در این زمینه برخورد قاطع و جدی انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید عبدالله طباطبایی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل در نشست صبح امروز شورای معاونین دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه موضوع محیط زیست مطالبه گری عمومی و حقوق عامه است گفت: در راستای حفظ محیط زیست مجموعه قضایی با متخلفان در این زمینه برخورد قاطع و جدی انجام می‌دهد و از دست درازی و سوء استفاده از این میراث طبیعی و هرگونه تهدید علیه محیط زیست و بهداشت عمومی به جد مقابله می‌شود و البته این موضوع با پیگیری‌های مجموعه محیط زیست هرچه بیشتر تحقق خواهد یافت.

او با اشاره به اهمیت و جایگاه محیط زیست در بعد اجتماعی و بهداشتی و سلامت عمومی مردم گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اقدامات در خور توجه در سطح استان انجام داده که این افدامات در سایه تعامل و پیگیری‌های مجدانه مدیریت محیط زیست استان و شهرستان‌های تابعه با مسئولین حوزه قضایی اردبیل و شهرستان‌های تابعه است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با اشاره به اینکه محیطبانان بعنوان ضابطین خاص دادگستری محسوب می‌شوند و از پشتوانه قضایی برخوردارند افزود: طی هماهنگی‌های لازم دوره آموزشی به منظور آشنایی با قوانین و مقررات قضایی برای محیط بانان در سطح استان صورت می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز در این نشست ضمن تقدیر از اهتمام دادستانی استان در حوزه مقابله با تهدیدات زیست محیطی استان، اظهار داشت: نگاه متعالی قضات استان، تعامل سازنده و وفاق خوبی که در این خصوص بین دو دستگاه شکل گرفته است، قوت قلبی برای تلاشگران حوزه حفاظت محیط زیست است.

سعید شهند همچنین سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و تلاش جهت تحقق منویات ایشان در حوزه حفاظت محیط زیست را یک نقشه راه و مهمترین وظیفه سازمانی برشمرد.

او با اشاره به اینکه محیط زیست دستگاه نظارتی و حاکمیتی است افزود: اگر اقداماتی در حوزه محیط زیست صورت می‌گیرید بدون شک با حمایت‌ها و پشتوانه قضایی در سطح استان است و امیدواریم با اقدامات و پیگیری‌های محیط زیست و تداوم حمایت‌های مجموعه دستگاه قضایی معضلات زیست محیطی کاهش یابد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.