مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: شهر لاهرود با وجود ظرفیت‌های بالای گردشگری در حوزه طبیعی و تاریخی، بهشت پنهان و قطب جدید گردشگری کشور است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل در بازدید از پروژه‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی شهر لاهرود مشگین‌شهر گفت: لاهرود با وجود قابلیت‌ها و جاذبه‌های بالای گردشگری که در این منطقه وجود دارد، بهشت پنهان گردشگری کشور است.

او با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهر لاهرود افزود: باغ‌های انگور و انواع میوه‌ها، چشمه‌های آبگرم معدنی مانند شابیل و قوتورسویی، شیروان‌دره و نزدیک‌ترین مسیر دسترسی به قله سبلان و محوطه‌های تاریخی بی‌نظیر مانند شهر یری و روستای تاریخی اونار از جمله ظرفیت‌های لاهرود است که با وجود این جاذبه‌ها گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف استان و کشور پذیراست.

فلاحی افزود: خوشبختانه در حوزه گردشگری پروژه‌های بسیار ارزشمندی در این منطقه در حال اجراست که تلاش می‌کنیم تا در اسرع وقت به بهره‌برداری برسند و به طور قطع با استمرار این برنامه لاهرود نقش پررنگی در گردشگری مشگین‌شهر و استان ایفا خواهد کرد.

او شهر یری را الماس گرانقدر منطقه دانست و گفت: با تجهیز کارگاه پوشش محوطه شهر یری و انجام اقدامات که با جدیت در این محوطه در حال پیگیری است، سایت موزه شهر یری تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل زیپ‌لاین لاهرود و پیست اسکی شابیل را در کنار مجموعه‌های مدرن آبدرمانی از مهم‌ترین پروژه‌های توسعه گردشگری زمستانی کشور برشمرد و افزود: به یقین بعد از کرونا منطقه لاهرود به قطب جدید گردشگری کشور تبدیل شده و در تمام طول سال پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بی‌شمار خواهد بود که از این طریق جهش تولید و اشتغال جوانان منطقه فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.