صادقی فر با اشاره به حضور افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای در مراسمات عزا، گفت: آرامستان‌های ایلام مهم‌ترین کانون ابتلا و فوت ناشی از کرونا هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛جمیل صادقی فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: افرادی که در مراسم تدفین بیماران مبتلا به کرونا شرکت می‌کنند می‌توانند ناقل بیماری باشند و دیگران را نیز به کرونا مبتلا کنند.

او تاکید کرد: گیت کنترل ورودی آرامستان ایلام باید به بلوار اصلی انتقال یابد تا بصورت قاطع از هرگونه تجمع و گردهمایی در این مکان ممانعت شود.

صادقی فر اعلام کرد: باید در صورت فوت بیماران کرونایی، در مراسم تدفین فقط آمبولانس حمل متوفی، ناظرین بهداشتی و همچنین بستگان درجه یک (حداکثر ۱۰ نفر) با رعایت نکات و فاصله گذاری اجتماعی حضور داشته باشند.

او به تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان اشاره کرد و ادامه داد: نباید فراموش کرد که بخش اعظمی نیز از مبتلایان با فداکاری و شهامت پرسنل درمان بهبودی خود را دوباره بدست آوردند.

صادقی فر با بیان اینکه تعدادی از پرسنل درمان استان نظیر پزشک و پرستار به دلیل کرونا بستری هستند، افزود: نیازمند هستیم به دلیل فشار زیاد به این قشر بیشتر توجه کنیم و از نظر روانی به آنان روحیه دهیم.

او در خصوص فعالیت فروشگاه‌هایی که نیاز‌های ضروری و اساسی مردم را تامین می‌کنند، نیز بیان کرد: این فروشگاه‌ها همچنان با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اجازه فعالیت دارند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.