معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: طرح‌های جهش تولید در حوزه اقتصادی، صنعتی و تولیدی با قوت و قدرت مضاعف در حال انجام است که بخش عظیمی از این پروژه‌ها تا پایان امسال آماده بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ارژنگ عزیزی، معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل در جلسه کارگروه اقتصادی بررسی طرح‌های جهش تولید در اردبیل گفت: بخشی از این طرح‌ها در حوزه صنعت و بخش دیگری نیز در بخش کشاورزی و گردشگری است که از اولین روز‌های سال ۹۹ طرح‌های حوزه جهش تولید با قوت و قدرت و به صورت مستند و توانمند در حال اجراست.

او تصریح کرد: با نامگذاری سال ۹۹ به نام جهش تولید و تاکید مقام معظم رهبری بر تحقق این امر، سعی بر این بوده تا اجرای این پروژه‌ها مورد پیگیری و رصد قرار گیرد که ما از روز دوم فروردین با تاکید استاندار اردبیل این امر را در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار دادیم.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: ۱۰ دستگاه تخصصی در حوزه اقتصادی نسبت به تهیه طرح‌ها و برنامه‌های شاخص در این بخش اقدام کرده و اطلاعات را در ۱۰ روز اول فروردین جمع‌بندی کردیم تا با محوریت سه دستگاه تخصصی صنعت، جهاد کشاورزی و گردشگری بتوانیم طرح‌ها، برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های خود را برای تحقق تا پایان امسال تدوین کنیم.

عزیزی گفت: ما در مرحله اول تمرکز خود را بر طرح‌های نیمه تمام و تکمیل آن‌ها گذاشتیم تا در فاز‌های مختلف این طرح‌ها شکل عملیاتی و اجرایی به خود گرفته و رونق تولید و اشتغال اتفاق بیفتد.

او در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در گام دوم احیای واحد‌های راکد مد نظر قرار گرفت تا علل و عوامل تعطیلی این واحد‌ها مورد بررسی قرار گرفته تا زمینه بازگشت مجدد این واحد‌ها به چرخه تولید را شاهد باشیم.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل اضافه کرد: در این حوزه ۲۹۰ طرح تولیدی و صنعتی احصا شد که از بین آن‌ها تلاش بر این است تا طرح‌هایی که امکان احیای مجدد دارند و یا قابلیت واگذاری داشته باشند، به سرمایه‌گذاران جدید واگذار شود.

عزیزی سومین گام را تلاش برای افزایش ظرفیت تولید در واحد‌های تولیدی بیان کرد و ادامه داد: سعی و تلاشمان بر این بوده تا ظرفیت تولید این واحد‌ها ۱۰ تا ۳۰ درصد افزایش یابد که در این زمینه با برگزاری جلسات منظم و مرتب ستاد تسهیل و پنجره واحد حمایت از سرمایه‌گذاران سعی کردیم تا موانع و مشکلات اداری، بانکی و سایر مشکلات را رفع کنیم.

او بیان کرد: در سال جهش تولید در کنار همراهی سرمایه‌گذاران ما با همراهی و همکاری خوب مدیران بانک‌ها روبه‌رو هستیم که با وجود شدت گرفتن تحریم‌ها و همچنین اپیدمی بیماری کرونا که جهان‌گیر شده، تلاشمان بر تقویت طرح‌های اقتصادی و تولیدی و به سرانجام رساندن آنهاست.

معاون استاندار اردبیل اظهار کرد: تا پایان امسال و حداکثر تا شش ماهه سال آینده بخش عظیمی از این طرح‌ها به ثمر خواهد نشست که انتظار می‌رود به افزایش تولید و ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال منجر شود.

عزیزی به وضعیت مناسب استان در توسعه گلخانه‌ها اشاره کرد و گفت: بزرگترین شهرک گلخانه‌ای شمالغرب کشور در پارس‌آباد در حال احداث است که انتظار داریم تا هشت ماه آینده این مجموعه در فاز‌های مختلف به بهره‌برداری برسد.

او در ادامه افزود: با بهره‌برداری از محصولات گلخانه‌ای که تا ۱۰ برابر افزایش تولید و ۹ برابر کاهش مصرف آب را به همراه دارد، انتظار می‌رود محصولات صادرات‌محور استان به سایر کشور‌ها صادر و زمینه یک تحرک و پویایی را در این بخش شاهد باشیم.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل به توسعه سامانه آبیاری نوین اشاره کرد و ادامه داد: استان اردبیل در حال حاضر جز ۱۰ استان برتر در توسعه سامانه‌های نوین آبیاری است که ۱۲ هزار هکتار آبیاری اراضی در سالجاری هدف‌گذاری شده است.

عزیزی به پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ اشاره کرد و گفت: در بخش صنعت رتبه دوم و در بخش کشاورزی رتبه اول را در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به دست آوردیم و امیدواریم با همراهی بانک‌ها همچنان روند پرداخت تسهیلات براساس تفاهمنامه امضاء شده به انجام برسد.

او تصریح کرد: با عقد تفاهمنامه استانداری اردبیل با سازمان برنامه و بودجه، قرار است ۶۱ پروژه در قالب جهش تولید در استان اجرایی و عملیاتی شود که انتظار می‌رود از محل ردیف اعتبارات ملی منابع مورد نیاز برای این طرح‌ها تأمین و ابلاغ شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.