فلاح گفت: هنرستان هنر‌های زیبا در بخش پسران در استان شعبه و در واحد دختران ساختمان مستقلی ندارد و مشارکت خیران برای احداث ساختمان ضرورت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در نشست با اعضای انجمن خیرین مدرسه ساز شهرستان سمنان در اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان گفت: سمنان به ساخت هنرستان هنر‌های زیبا نیاز دارد، زیرا خانواده‌ها به تحصیل فرزندان خود در رشته‌های هنری علاقه‌مندند.

او افزود: وجود دانشکده هنر در سمنان شرایط مناسبی را برای ادامه تحصیل دانش آموزان در مقاطع دانشگاهی را در رشته‌های هنری فراهم کرده است و این امر نیازمند کمک خیرین برای احداث ساختمان مناسب برای هنرستان هنر‌های زیبا است.

فلاح با بیان اقداماتی که استان‌های دیگر در ساخت هنرستان هنر‌های زیبا داشته اند یادآور شد: سمنان در این زمینه نسبت به دیگر استان‌ها وضعیتی خوبی ندارد و این امر به تنهایی از عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ساخت چنین هنرستانی خارج است و باید دستگاه‌های دیگر از جمله آموزش و پرورش و خیرین مدرسه ساز مشارکت و همکاری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر نیاز سمنان به داشتن هنرستان هنر‌های زیبای دخترانه و پسرانه گفت: رشته‌هایی که در هنرستان هنر‌های زیبا تدریس می‌شود در دیگر مراکز آموزشی امکان پذیر نیست و این مراکز مجوزی برای فعالیت در این رشته‌ها ندارند.

او  رشته‌های موسیقی، نقاشی، مد و لباس، نمایش را از جمله این رشته‌ها بیان کرد و گفت: هنرستان هنر‌های زیبا زیر نظر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاسیس و فعالیت می‌کنند و سمنان هم اکنون فقط در بخش دخترانه هنرستانی فعال دارد.

فلاح  از وجود زمینی در حریم مجتمع فرهنگی هنری کومش برای ساخت این هنرستان خبر داد و خواستار همراهی و مشارکت انجمن خیرین مدرسه ساز در این زمینه شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار