ابول نژادیان گفت: وضعیت کرونا در استان خوزستان ثبات نسبی دارد، اما با سرد شدن هوا شرایط می‌تواند سخت‌تر شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: هوا در خوزستان هنوز سرد نشده است و این احتمال جدی وجود دارد در صورت کاهش دما، کنترل کرونا سخت‌تر شود، بنابراین مردم باید همچنان و بیشتر از قبل اصول بهداشتی را رعایت کنند، که تا پیش از سرد شدن هوا، بتوانیم کنترل بیشتری روی کرونا داشته باشیم.

او افزود: دو میلیون کیت تست سریع کرونا تهیه شده است و از هفته آینده تست‌های سریع در خوزستان آغاز می‌شود، با انجام تست‌های سریع، موارد شناسایی کووید ۱۹ افزایش یافته و نیاز به قرنطینه خانگی بیشتر احساس خواهد شد.

ابول نژادیان بیان داشت: امروز در ستاد کرونا، در خصوص بکارگیری هتل ها، مهمانسرا‌ها و دیگر ظرفیت‌های قابل استفاده به منظور قرنطینه بیماران، بحث‌هایی مطرح و تصمیماتی گرفته خواهد شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به بروزتر شدن پرداخت‌ها در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: تلاش‌هایی شده است که پرداخت‌ها در مجموعه دانشگاه بروزتر شود و در چند روز اخیر سه کارانه کادر درمان پرداخت شده است، در یکی دو هفته آینده نیز مبالغی به پرسنل بهداشت و درمان پرداخت خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: مدیران شبکه‌ها و روسای بیمارستان‌ها درآمد ماهیانه مجموعه خود را بررسی کنند، مدیران و روسای بیمارستان‌ها باید به صورت مستمر گزارش درآمد بخش‌های مختلف را از مسئول درآمد دریافت کنند و با شناسایی وضعیت درآمدی بیمارستان ها، تصمیماتی برای افزایش درآمد بیمارستان‌ها اتخاذ کنند.

او ا اشاره به لزوم کنترل مصرف حامل‌های انرژی در مجموعه‌های تحت پوشش این دانشگاه تصریح کرد: یکی از موارد هزینه بر، اما قابل کنترل، در حوزه‌های زیر مجموعه دانشگاه، هزینه حامل‌های انرژی است، مدیران شبکه‌ها برای بررسی هزینه حامل‌های انرژی در خانه‌های بهداشت و دیگر زیر مجموعه‌های خود، یک نفر به عنوان مسئول حامل‌های انرژی در نظر بگیرند و با در نظر گرفتن فرآیند‌های تشویقی، در روستای تحت پوشش خود، مصرف آب، برق و گاز خانه‌های بهداشت را مدیریت کنند.

ابول نژادیان گفت: برقراری کلینیک‌های ویژه در شهرستان‌ها نیز جدی گرفته شود، در کلینیک‌های ویژه مردم باید خدمات ارزان قیمت دریافت کنند، البته این کلینیک‌ها باید برای بیمارستان‌ها درآمد داشته باشد، در این کلینیک‌ها استفاده از پزشکان طرحی نسبت به پزشکان ساعتی اولویت دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.