نسل سرور های HPE G10

یکی از مهم ترین شاخصه های این نسل از محصولات شرکت hp   مربوط به بحث امنیت سرور ها است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مهم ترین شاخصه های این نسل از محصولات شرکت hp  مربوط به بحث امنیت سرور ها است. ولی در زمینه زیر ساخت های نرم افزار محور نیز پیشرفت های زیادی داشته که همین موجب افزایش سرعت و انعطاف پذیری بالاتری در این نسل از سروهای hp  قابل مشاهده است.

در سمینار HPE Discover   آندره واتسون رئیس بخش تکنولوژی شرکت HPE   از ضعف های  موجود در firmware  در نرم افزار و ایجاد مشکلات بسیار زیاد و احتمال حمله به سخت افزار توضیح داده و گفته این مشکل در نسل 10 سرورهای جدید به اندازه زیادی رفع و حل شده است ما میتوانیم فناوری fingerprint را در چیپ iLO سرورها قرار دهیم و وقتی سرور را روشن میکنید، دستگاه شما بوت نخواهد شد مگر اینکه firmware قطعات با firmware موجود همخوانی داشته باشد.

 

توسعه سرور اچ پی Gen10

توسعه سرورهای نسل دهم اچ پی در اینجا به خاتمه نمی‌رسد. علاوه بر توسعه‌هایی که در بخش‌های سخت‌افزاری این سرورها به انجام رسیده است توسعه سرور اچ پی gen10 در قسمت‌های نرم‌افزاری نیز ادامه پیدا می‌کند و به حد اعلای خود در این سال‌ها رسیده است. اکنون بیشتر ساختارهای این دسته از سرورها این قابلیت را دارند که با فناوری‌ها و پیکربندی‌هایی نظیر فهرست زیر کار کنند:

  • HPE Integrated Lights-Out (HPE iLO(
  • UEFI
  • Intelligent provisioning
  • iLO RESTful API
  • Active Health System (AHS(
  • Smart update
  • HPE iLO mobile application
  • RESTful interface tool
  • Scripting tools
  • HPE OneView standard
  • HPE Systems Insight Manager
  • Immutable silicon toot of trust
  • Support for Commercial National Security Algorithms (CNSA(
  • Trusted Platform Module
  • HPE InfoSight for Servers
  • HPE OneView advanced

توضیحات کلی در مورد سرورهای نسل 10 کمپانی HP

بخش امنیت سرور

یکی از مهم ترین قسمت های سرورها مقابله با حملات هکرها که پیچیده ترین آنها باج افزار ها و بدافزارهای بروزشده به firmware  سرور است. این مشکل در سرورهای نسل 10 با رساندن با بالاترین سطح امنیتی و عرضه این نسل جدید از سرورهای HP به بازار بسیار زیادی از کاربران را در مورد این مشکل خوشحال و در بازار فناوری تحولی نو ایجاد کرده است.

شرکت اچ پی با ارائه تکنولوژی  Silicon root of Trust، که امنیت نرم افزار را تامین می کرد در حال حاضر سخت افزار را نیز در بحث امنیت وارد کرده و طوری این تکنولوژی را طراحی کرده که اگر کدهای موجود در firmware  هک یا به نحوی حتی مشکوک به آلوده شدن باشند به صورت اتوماتیک از اجرای آن برنامه توسط سرور جلوگیری کرده و حتی بخش های آسیب دیده را ریکاور می کند در این نسل از سرورها از سیستم fingerprint استفاده شده که سرور تنها وقتی بوت می شود که اثر انگشت همخوانی داشته باشد.

 

نسل سرور های HPE G10

پردازنده یا CPU

یکی دیگر از تغییرات مهم در سرورهای نسل 10 کمپانی Hp  ایجاد شدخ این است که از پردازنده های جدید اینتل پشتیبانی می شود. این پردازنده از نظر سرعت امنیت بسیار پیشرفته می باشند و دارای سری‌های Platinum 8100 ،Gold 5100  و Gold 6100 ،Silver 4100 و در نهایت Bronze 3100  هستند. این پردازنده‌ها بسته به نیازهای شما در زمینه تعداد هسته‌ها، حجم ذخیره‌سازی و یا هر دو می‌توانند بین 4 تا 28 هسته را ارایه کنند. تعداد هسته‌های بیشتر در داخل یک کیس طبیعتا قدرت پردازش بالاتر و ماشین‌های مجازی بیشتری را فراهم می‌کند تا با همان یک کیس بتوان از حجم‌های کاری متنوع پشتیبانی کرد.

اچ پی در سرور HPE DL385 G10 از پردازنده‌های AMD EPYC 7000 استفاده کرده است که برای مجازی‌سازی و اپلیکیشن‌های حافظه‌محور مناسب‌اند و هزینه مجازی‌سازی را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهند. این پردازنده‌ها، ۸، ۱۶، ۲۴ و ۳۲ هسته را فراهم و از ۲ ترابایت حافظه پشتیبانی می‌کنند.

نسل سرور های HPE G10

خرید سرور hp g10 چه مزیتی نسبت به خرید نسل های قبل دارد؟

خرید سرور g10 ، نسل های قبلی سرور hp تنها متمرکز بر ساختارهای درون سازمانی هستند. اما سرور های نسل دهم قابلیت های بسیار خوبی در زمینه مجازی سازی، پردازش ابری، هوش مصنوعی، ارتباطات بیسیم و پر سرعت، API نرم افزاری و نرم افزارهای مدیریتی و امنیتی را در اختیار کاربران قرار می دهند.

سرور اچ پی gen 10 که به عنوان «نسل دهم» نیز شناخته می‌شود، تغییرات گسترده‌ای را در بازار فناوری‌های شبکه‌ای و دیتاسنترها ایجاد کرده است. این سرورهای ترکیبی است از فناوری، خلاقیت، نوآوری و آینده‌گرایی که می‌تواند ساختار شبکه‌ها را به کلی دگرگون کنند. تجربه‌ای بسیار متفاوتی در این نسل از سروهای hp ایجاد شده است. این تفاوت‌ها آینده‌گرایانه و مبتنی بر کاهش هزینه‌ها، افزایش عملکرد، افزایش یکپارچگی و بیشتر شدن امنیت است. نکته‌های مهم در توسعه سرور اچ پی gen10 شامل موارد زیر می‌شود:

بیشترین امنیت در میان تمام سرورهای استاندارد صنعتی؛

امکان بهره‌گیری از حافظه‌های پایدار برای بهینه‌تر شدن قدرت پردازش؛

امکان مدیریت منابع هوشمند در سرور؛

استفاده از نسل جدید پردازشگرهای نظیر اینتل، AMD و NVIDIA در پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیک این سرورها؛

افزایش تراکم حافظه‌های ذخیره‌سازی در سرور که سبب بهینه شدن کارکرد سرور شده است اکنون امکان استفاده از حافظه‌های مکانیکی، SSD، NVMe به صورت همزمان وجود دارد. گرچه پشتیبانی گسترده‌ای از پورت‌ها و حافظه‌ها مبتنی بر حافظه‌های SSD صورت گرفته است.

رابط‌های گرافیکی در این نسل از سرورهای hp توسعه بسیار پیدا کرده‌اند و بر اساس رابط‌های گرافیکی، استفاده از API‌ها، خودکارسازی و نیز هوشمندسازی، امکانات بی‌نظیری برای کاربران پدید آمده است.

سرور اچ پی gen10 مشمول مجموعه کامل از نرم‌افزارهای مدیریتی، امنیتی، مجازی‌سازی و توسعه شبکه است.

مدل های سرور های نسل 10 یا g10 :

  1. HPE Server 380 G10
  2. HPE ProLiant DL180 Gen10 Server
  3. HPE ProLiant DL325 Gen10 Server
  4. HPE ProLiant DL360 Gen10 Server
  5. HPE ProLiant DL380 Gen10 Server
  6. HPE ProLiant DL385 Gen10 Server
  7. HPE ProLiant DL560 Gen10 Server
  8. HPE ProLiant DL580 Gen10 Server
  9. HPE ProLiant DX170r Gen10 Server
  10. HPE ProLiant DX190r Gen10 Server
  11. HPE ProLiant DX360 Gen10 Server
  12. HPE ProLiant DX380 Gen10 Server
  13. HPE ProLiant DX560 Gen10 Server
  14. HPE ProLiant DX4200 Gen10 Server
  15. HPE ProLiant ML30 Gen10 Server
  16. HPE ProLiant ML110 Gen10 Server
  17. HPE ProLiant ML350 Gen10 Server
  18. HPE ProLiant MicroServer Gen10
  19. HPE ProLiant XL170r Gen10 Server
  20. HPE ProLiant XL190r Gen10 Server
  21. HPE ProLiant XL230k Gen10 Server
  22. HPE ProLiant XL2x260w Gen10 Server
  23. HPE Synergy 480 Gen10 Compute Module
  24. HPE Synergy 660 Gen10 Compute Module

 

 

سخن پایانی

در این نوشتار سعی کردیم بهترین قدم‌ به قدم مهم‌ترین مراحل خرید و نکات لازم در خرید سرور نسل 10 یا همان g 10  را به صورت نو و استوک را در کنار شما بررسی کنیم.

در نظر داشته باشید شرکت آسیمکو یکی از بهترین و معتبر‌ترین فروشندگان انواع سرور و انواع تجهیزات الکترونیکی در ایران است. این شرکت خدمات زیر را با بهترین کیفیت به شما ارائه می‌کند.

  • فروش سرور های نسل 10 کمپانی hp نو و استوک
  • فروش انواع تجهیزات سخت افزاری شبکه و قطعات جانبی انواع سرورهای g8 , g9 , g10
  • فروش انواع رک و قطعات دیتا سنتر
  • خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات
  • اجرای پروژه های سخت افزاری
  • و...

پس منتظر نباشید. با چند کلیک ساده به سراغ سایت و فروشگاه آسیمکو http://www.asimco.ir   بروید و  به راحتی سرور دست دوم خود و تجهیزات مد نظرتان را بخرید.

شماره تماس  09221535913

 

شاد و پیروز باشید.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: نبض بازار ، سرور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار