پیامک‌های تبلیغاتی که در هر ساعت از شبانه‌روز دریافت می‌کنید، به‌سادگی غیرفعال خواهند شد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیامک‌های تبلیغاتی که در هر ساعت از شبانه‌روز دریافت می‌کنید، به‌سادگی غیرفعال خواهند شد. تفاوتی ندارد که از چه سیم‌کارتی استفاده می‌کنید، شما می‌توانید پیامک‌های تبلیغاتی همه اپراتورها را غیر فعال کنید.. بسیاری از شرکت‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات، از روش‌های بازاریابی پیامک استفاده می‌کنند و در نهایت ممکن است این پیامک‌ها برای شما آزاردهنده باشد.

مسئله‌ای که وجود دارد این است که این پیامک‌ها به چندین دسته اصلی تقسیم می‌شوند و با استفاده از پنل اس ام اس یا سیم‌کارت شخصی برای شما ارسال می‌شوند. برخی از آن‌ها برای شما هزینه‌هایی خواهند داشت و برخی دیگر بدون هیچ هزینه‌ای تنها باهدف اطلاع‌رسانی ارسال می‌شوند.

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که از دریافت این‌گونه پیامک‌ها خسته شده‌اید، در این مقاله همراه باشید تا به شما بگوییم که چطور می‌توانید این پیامک‌ها را برای همیشه مسدود کنید.

شاید این سوال برایتان پیش آید که تفاوت این تبلیغات چیست و چرا کدهای مختلفی برای هرکدام در نظر گرفته‌شده است. برای درک این موضوع ابتدا باید مدل‌های مختلف پیامک‌های تبلیغاتی را بشناسید.

چگونه پیامک‌های تبلیغاتی را غیرفعال کنیم؟

غیرفعال سازی پیامک‌های مبتنی بر محتوا یا پیامک‌های VAS

پیامک‌های مبتنی بر محتوا که به آن‌ها پیامک‌های ارزش‌افزوده یا پیامک‌های VAS هم گفته می‌شود از دسته پیامک‌هایی هستند که برای شما هزینه ‌دارند!

به عبارتی ساده‌تر بعد از دریافت هر یک از این پیام‌ها، هزینه از شارژ سیم‌کارت شما کم می‌شود. اگر خط شما دائمی باشد، هزینه‌ی این دسته از پیامک‌ها روی قبض موبایلتان اضافه خواهد شد.

شاید برایتان جالب باشد که برخی از اپلیکیشن ها نیز به همین شکل هستند. زمانی که شما یک اپلیکیشن را نصب می‌کنید، به‌صورت روزانه، هزینه‌ای را از شارژ سیم‌کارت کم می‌کند.

برای غیرفعال سازی این دسته از پیامک‌ها ابتدا باید خدمات فعال سیم‌کارتتان را بشناسید. برای انجام این کار شماره‌ی ستاره 800 مربع را با گوشی همراه بگیرید سپس از بین لیست ظاهرشده گزینه اول را انتخاب کنید.

گزینه‌ی دوم، مربوط به قطع خدمات محتوایی است. بعد از مشاهده خدمات فعال، با انتخاب گزینه‌ی غیرفعال سازی در لیست ستاره 800 مربع می‌تواند همه‌ی آن‌ها را غیرفعال کنید.

چگونه پیامک‌های تبلیغاتی را غیرفعال کنیم؟

آیا همه‌ی پیامک‌های تبلیغاتی، هزینه‌دارند؟

این سوال برای بسیاری از افراد پیش می‌آید که آیا تمامی پیامک‌ها، از سیم‌کارت ما اعتبار کم می‌کنند یا نه. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر. بسیاری از کسب‌وکارها به مراجعه به انواع نمایندگی پنل اس ام اس، درخواست تهیه پنل پیامکی می‌دهند و بدین شکل به‌صورت کاملاً اصولی و با رعایت قوانین، بازاریابی پیامکی انجام می‌دهند. این دسته از پیامک‌ها که جزو پیامک‌های تبلیغاتی هستند هیچ‌گونه هزینه‌ای برای شما ندارد.

کد مشترک غیرفعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی برای تمامی اپراتورها

یکی از ساده‌ترین روش‌های برای مشاهده‌ی سرویس‌های فعال شماره‌گیری کد ستاره 800 مربع در تلفن همراه است. زمانی که این شماره را در گوشی تلفن خود وارد می‌کنید می‌توانید سرویس‌های فعال را مشاهده کنید، خدمات مبتنی بر محتوا را غیرفعال کرده و همچنین پیامک‌های تبلیغاتی را قطع کنید.  پیامک‌هایی که بعد از خرید خط اختصاصی پیامک ارسال می‌شوند و امکان پاسخگویی به آن‌ها توسط کاربران وجود دارد، می‌توانند در این دسته از پیامک‌ها قرار بگیرند.

حذف پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول برای همیشه!

کد ستاره 800 مربع یک کد مشترک برای تمامی اپراتورهاست که با استفاده از آن می‌توانید پیامک‌های تبلیغاتی را برای همیشه غیرفعال کنید. اما این روش تنها روشی نیست که می‌توان از آن استفاده کرد. بلکه کاربران سیم‌کارت‌های همراه اول می‌توانند با ارسال پیامک عدد 1 به شماره 8999، پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود کنند.

چگونه پیامک‌های تبلیغاتی را غیرفعال کنیم؟

لغو دریافت پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول با اپلیکیشن همراه من

یکی دیگر از روش‌های حذف پیامک‌های تبلیغاتی برای همراه اول، استفاده از برنامه‌ی همراه من است. می‌توانید این برنامه را نصب کنید سپس به بخش خدمات مراجعه کرده و دریافت پیامک تبلیغاتی همراه اول را غیرفعال کنید.

حذف پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل برای همیشه!

با توجه به گفته‌ی معاون نظرات و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، در حال حاضر کاربران سیم‌کارت‌های ایرانسل، پیامکی به‌جز پیامک‌های اطلاع‌رسانی خدمات و سرویس‌های اپراتور ایرانسل دریافت نخواهند کرد. البته درصورتی‌که تمایلی به مشاهده این پیامک‌ها ندارید می‌توانید عدد 2 را به شماره 5115 ارسال کنید.

پیامک‌های خدماتی را چطور حذف و غیرفعال کنیم؟

پیامک‌های خدماتی شامل پیامک‌هایی هستند که توسط بانک یا به‌طور مثال آژانس هواپیمایی دریافت می‌کنید. این پیامک‌ها را با پیامک‌های تبلیغاتی اشتباه نگیرید. پیامک‌های خدماتی باهدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات ارسال خواهند شد. امکان لغو این دسته از پیامک‌ها وجود ندارد.

در نهایت پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره انواع پیامک‌ها و چگونگی ارسال آن‌ها بدانید به سایت فراز اس ام اس مراجعه کنید.

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدحقیقی
۱۵:۴۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
من اگر هیچ پیامی نخواهم چه تو گوگل چه جای دیگربایدچکارکنم
آخرین اخبار