معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: محل هزینه‌های نهاد ریاست جمهوری از محل اعتبارات این نهاد است و آن هم مثل دستگاه‌های دیگر ردیف بودجه دارد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور صبح امروز در برنامه سلام صبح بخیر رادیو ایران با اشاره به موضوع طرح کمک معیشتی ۱۲۰ هزار تومانی گفت: دولت از طرح‌هایی که برای مردم گره گشایی کند و مشکلات معیشتی را حل کند استقبال می‌کند، اما در مواجهه با این طرح دو موضوع مهم وجود دارد. اول اینکه قانون اساسی میثاق ملی کشور ماست و اختیارات و وظایف نهاد‌های سیاسی و قوا‌ی سه‌گانه کشور را مشخص کرده است، بنابراین طرح‌هایی که نمایندگان مطرح می‌کنند نباید با اصول قانون اساسی مغایرت داشته باشد؛ دوما قابلیت اجرا داشته باشد.

وی تصریح کرد: بر اساس نظریه شورای نگهبان، طرح‌های تهیه شده توسط نمایندگان اگر دارای بار مالی باشد، اصولا قابل طرح  در مجلس نیست.

امیری اضافه کرد: دلیل مخالفت دولت با این طرح که یک موضوع مبنایی بود نباید طرح‌های دارای بار مالی بر اساس اصل ۷۵ قانون اساسی در مجلس مطرح شود. همچنین بر اساس قانون باید محل هزینه تامین شود نه تعیین.

وی ادامه داد: در طرح نمایندگان، محل هزینه تعیین شده بود، نه تامین و به همین دلایل در شورای نگهبان تایید نشد.

معاون پارلمانی ریاست جمهور درباره حساب خاص رئیس جمهور و تخصیص مبالغی از آن به یکی از دانشگاه‌های کشور توضیح داد: محل هزینه‌های نهاد ریاست جمهوری از محل اعتبارات این نهاد است و آن هم مثل دستگاه‌های دیگر کشور ردیف بودجه دارد، بر نحوه هزینه کرد اعتبارات نظارت می‌شود و چیزی به نام خزانه، دیگر وجود ندارد.

وی ادامه داد: به همان شکلی که وزیر یک دستگاه اختیارات برای هزینه بر اساس قوانین و مقررات دارد، هزینه‌ها در نهاد ریاست جمهوری هم به همین شکل است و من وجود یک خزانه دیگر یا اعتبارات غیر قانونی را در دست رئیس جمهور رد می‌کنم و به هیچ وجه چنین چیزی نیست.

امیری خاطرنشان کرد: وضعیت بودجه خوشبختانه با کم کردن وابستگی به نفت تدوین می‌شود و از اواخر تابستان بخشنامه بودجه توسط رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ  ده است و امسال هم مثل سنوات گذشته بودجه تا ۱۵ آذر ماه تقدیم مجلس می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
سید فروزان
۰۲:۳۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
اول برادری را ثابت کند دولت
در این چندین روز آقای بایدن آقای بایدن ،مذاکره از دهان آقایان نیافتاده،
اینها منتظر آقای بایدن هستند نه استقبال از طرح های گره گشا
آخرین اخبار