مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد؛

اتمام اقدامات فنی برای جلوگیری از آبگرفتگی در میدان آزادی/ بکارگیری ۲۴۰ دستگاه خودروی برف روبی

عطایی درباره اقدامات شهرداری تهران برای جلوگیری از آبگرفتگی در میدان آزادی در فصل سرما توضیحاتی داد.

اصغر عطایی مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آغاز فصل سرما و بارندگی گفت: برای جلوگیری از آبگرفتگی و یخ زدگی معابر تمهیدات جدی و ویژه‌ای اندیشیده شده است.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در تمام مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران پیمانکارانی را در بخش لایروبی کانال‌ها به کار گرفتیم که به طو مستمر کار لایروبی را انجام دادند.

وی با بیان اینکه برخی از کانال‌ها به مرور زمان دچار فرسودگی شده بودند و نیاز به تعمیر داشتند، افزود: کار تعمیر و مرمت کانال‌های معیوب از ابتدای سال توسط معاونت فنی انجام شده است و در کانال‌ها شاهد آبگرفتگی نخواهیم بود.

عطایی با اشاره به ویژگی‌های میدان آزادی که در گذشته شیب آن به سمت مرکز بود و سبب آبگرفتگی می‌شد، گفت: با اقدامات انجام شده شیب میدان به سمت فضای پیرامونی تغییر پیدا کرده است و امسال در میدان آزادی شاهد آبگرفتگی نخواهیم بود.

وی افزود: به هر یک از نواحی شهرداری ۲ دستگاه پمپ فشار قوی داده‌ایم تا در صورت آبگرفتگی جوی‌های آب، کار رفع آن به سرعت انجام شود.

عطایی ادامه داد: تا سال گذشته تعداد خودرو‌های برف روبی کمتر از ۱۰۰ دستگاه بود، اما امسال موفق شدیم تعداد این خودرو‌ها را تا ۲۴۰ دستگاه افزایش دهیم. همچنین در معابری که احتمال یخ زدگی وجود دارد، مخازن زرد رنگ قرار داده‌ایم تا در صورت سُر شدن معابر، توسط شهروندان استفاده شود.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار