هواشناسی بوشهر با هشدار درباره تندبادهای لحظه‌ای، اعلام کرد: وزش باد شدید، ارتفاع موج را به بیش از دو متر خواهد رساند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر جمعه به تدریج با ورود یک سامانه ناپایدار به جو استان، بر پوشش ابر در آسمان افزوده خواهد شد و از جمعه تا دوشنبه (۳۰ آبان تا ۳ آذر) بارش باران، گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد در برخی ساعات دور از انتظار نیست.

زهرا راستگو افزود: در این مدت به تناوب بر روی خلیج فارس و سواحل استان بوشهر و در سطح استان (بیشتر قسمت‌های شمالی و مرکزی و گاهی مناطق جنوبی استان) رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت رخ می‌دهد.

او ادامه داد: در پی وزش بادشدید و تندباد لحظه ای، پیش بینی می‌شود در برخی ساعات ارتفاع موج دریا بیش از دو متر شود.


بیشتر بخوانید


این کارشناس هواشناسی با اشاره به شرایط جوی و دریایی استان بوشهر تا ظهر فردا، گفت: امروز تا ظهر فردا به سبب وزش باد به نسبت شدید بر روی دریا و سواحل، دریا مواج و متلاطم خواهد بود.

راستگو بیان کرد: تا فردا آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد، گاهی افزایش ابر و فردا در هنگام صبح در برخی نقاط مه خواهد بود.

او افزود: جهت وزش باد بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۴ تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و امروز در ساعاتی تا ۴۶ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود .

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: ارتفاع موج در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر، در سواحل مرکزی و جنوبی استان ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.

او بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۵۵، مد اول ساعت ۱۰:۵۵، جزر دوم ساعت ۱۴:۵۸ و مد دوم ساعت ۲۱:۴۹ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.