کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، گفت: در حال حاضر سطح گلخانه‌ها در کازرون ۲۲ هکتار بودده که ۱۲ هکتار آن سهم گلخانه‌های سازگار با اقلیم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زهرا پناه کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، بیان کرد: انتقال بخشی از کشت سبزی و صیفی در فضای باز به داخل محیط های گلخانه‌ای و کنترل‌ شده با توجه به چالش‌های پیش روی کازرون از  جمله  خشکسالی، تغییرات اقلیمی، کاهش کمی و کیفی منابع آبی و بروز عوامل خسارت زا  در حال توسعه است.

او، با اشاره به اینکه گلخانه‌های تابع اقلیم از نیمه دوم امسال فعالیت خود را آغاز می‌کنند تصریح کرد: تولید محصول در خارج از فصل، کاهش هزینه تولید نسبت به کشت در فضای باز، استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی، کنترل بیماری‌ها، آفات و آلودگی‌های احتمالی و اشتغال‌زایی از مزایای کشت گلخانه‌ای است.

پناه، با بیان اینکه گلخانه‌های تابع اقلیم با استفاده از سازه‌های سبک ساخته می‌شود، ادامه داد: این گلخانه‌ها با حداقل سرمایه‌گذاری و هزینه، بیشترین بهره‌وری و حجم تولید را  بدنبال دارد.

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، افزود: از این میزان سطح زیر کشت گلخانه‌ها در کازون سالانه بیش از ۲ هزار و  ۲۰۰ تن محصولات سبزی و صیفی، ۶۰ میلیون نشاء و ۵۰۰ هزار شاخه گل تولید می‌شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار