فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: با راه اندازی مرکز تشخیص سریع بیماری کووید ۱۹ و دراختیارداشتن کیت‌های تشخیص سریع کرونا، مبتلایان به این بیماری در مدت ۲۰ دقیقه شناسایی خواهند شد.

 

اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در گفت , گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: مرکزجدید تشخیص سریع بیماری کووید ۱۹ به‌زودی با تلاش اداره بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه در شاهین شهرتاسیس می‌شود.

او افزود: با دراختیارداشتن کیت‌های تشخیص سریع کرونا، مبتلایان به این بیماری در مدت ۲۰ دقیقه شناسایی خواهند شد.

تاجمیری ادامه داد: ۵۱ درصد مبتلایان کووید ۱۹، کسانی هستند که در دورهمی‌های خانوادگی به این ویروس مبتلا شدند.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به اینکه مردم باید از تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند اظهار داشت: هر سه ثانیه یک ایرانی به کرونا مبتلا می‌شود و ادامه دورهمی‌های خانوادگی در مناسبت‌های شادی و عزا به از دست دادن عزیزان شهروندان منجرخواهدشد.


علی پارسا مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه نیز گفت: برپایی دورهمی‌های خانوادگی، عدم قرنطینه بیماران دارای ویروس کووید ۱۹، جهش ژنتیکی این ویروس در کشور و حضور در تجمعات هم، چون عزاداری‌ها و عروسی‌ها، از عوامل گسترش بیماری کرونا در این شهرستان بوده است.

او افزود: که بیش‌تر ۸۸ شهروند بیمارکرونایی که در یک هفته اخیردربیمارستان بستری شدند، کسانی هستند که بیماری‌های زمینه‌ای‌های قند و کلیه، قلب و عروق، سرطان و سایر بیماری‌های مزمن دارند.

پارسا به فعالیت ۲۸ پایگاه سلامت با ۶۰۰ نیروی بسیجی در مساجد اشاره و اضافه کرد: نیرو‌های افتخاری بسیج پس از گذراندن دوره‌های دوهفته‌ای، راه‌های پیشگیری از بیماری کرونا را به‌صورت چهره به چهره به شهروندان آموزش می‌دهند.

او اعلام کرد: ۳۹ واحد آرایشگاه مردانه و زنانه، مهد‌های کودک و پیش‌دبستانی که فعالیت‌های مخفیانه داشتند تذکر کتبی گفتند و یا تعطیل شدند.

پارسا هم‌چنین به کاهش مبتلایان به کووید دریک هفته اخیر در شاهین‌شهر و افزایش یافتن مبتلایان به این بیماری به علت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در شهر‌های گرگاب، وزوان، میمه و لایبید اشاره کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه، تعطیلی فعالیت کامل تمامی ورزش‌های سالنی و جمعی، پربرخورد و پرخطر را از ۲۰ آبان تا۲۰ آذر یادآوری کرد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.