رئیس پلیس راه استان همدان گفت: با نصب نیوجرسی در گردنه اسدآباد ۸۰ درصد ازجان باختگان سوانح رانندگی در این گردنه کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ رضا عزیزی, رئیس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: نبود نیوجرسی در وسط جاده موجب ورود خودروها به مسیر وسایل نقلیه عبوری از مسیر مقابل و بروز تصادف رخ به رخ و واژگونی شده است.

او در ادامه گفت: همچنین وجود نیوجرسی در وسط جاده یک اثر روانی بر روی رانندگان نیز دارد و از سبقت و سرعت غیرمجاز به علت هراس از برخورد با نیوجرسی پرهیز می شود.

رئیس پلیس راه استان همدان افزود: از دیگر مزایای وجود نیوجرسی در گردنه اسدآباد بروز سانحه خسارتی حتی در صورت انحراف و خروج خودرو از جاده اصلی است اما در غیر اینصورت شاهد سوانح رخ به رخ و تصادفات منجر به فوت خواهیم بود.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: همچنین باید سیستم روشنایی را بین دو خط جاده انتقال داده و آن را تقویت کرد تا رانندگان به راحتی بتوانند جاده و مسیر مقابل را ببینند.

او اضافه کرد: گردنه اسدآباد به طول ۱۵ کیلومتر یکی از مسیرهای حادثه خیر این استان محسوب می شود به گونه ای که سالانه  به طور میانگین ۱۵ نفر در سوانح رانندگی این گردنه جان خود را از دست می دهند.

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه در هشت ماهه امسال هفت نفر در این گردنه جان باختند افزود: بیشترین میزان سوانح در قسمت گردنه به سمت شهر اسدآباد رخ می‌دهد چرا که رانندگان با رسیدن به این محدوده با سرعت بالا و غیرمجاز وارد شهر می‌شوند.

سرهنگ عزیزی یادآور شد: تصادف در این محور محدود به ساعت خاصی نمی شود اما هنگام بارندگی به علت لغزنده شدن سطح جاده و تردد رانندگان با سرعت غیرمطمئنه میزان سوانح به طور چشمگیری افزایش می یابد.

او گفت: وجود پیچ و شیب تُند نیز در بروز سانحه تاثیر گذار بوده است و کامیون ها و کشنده ها نیز به جای تردد با سرعت کم در قسمت شیب گردنه برخی مواقع با سرعت بالا تردد کرده و به علت ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه عامل بروز سانحه می‌شوند.

رئیس پلیس راه استان همدان افزود: بیشتر متوفیان سوانح جاده ای در گردنه اسدآباد افراد غیربومی هستند چرا که آن ها به این مسیر آشنایی دقیقی ندارند.

سرهنگ عزیزی گفت: در تصادف چند روز پیش ،یک دستگاه تریلی حامل کنتور گاز وارد مسیر مقابل شده و وجود خاکریز از سقوط این وسیله نقلیه به دره جلوگیری کرد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.