طرح قرنطینه دوهفته‌ای با اعمال محدویت‌های جدید از اول آذرماه در استان قزوین اجرایی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، منوچهر حبیبی فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان با حضور در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه طرح قرنطینه دوهفته‌ای با اعمال محدویت‌های جدید از اول آذرماه در استان قزوین اجرایی می‌شود، گفت: درحال تکمیل و جمع بندی ابعاد مختلف این محدودیت هستیم و با نهایی شدن آن‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

حبیبی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط شهرداری قزوین برای مقابله با کرونا گفت: سازمان‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی و فرهنگی، ورزشی، آرامستانها، زیباسازی و دیگر سازمان‌های شهرداری با اقدامات خوب خود و پیگیری و اجرای دقیق مصوبات ستاد مقابله با کرونا یاریگر ما در امر مقابله با شیوع این ویروس بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: در حال حاضر در استان ۶۰۰ تخت برای بستری بیماران مهیا است؛ اما اگر تعداد بستری‌ها به بیش از رقم تعداد تخت‌ها برسد، شرایط بسیار سختی خواهیم داشت.

وی در ادامه از قرنطینه خارج از بیمارستان خبر داد و گفت: قرار است سه یا چهار مهمانخانه و مسافرخانه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرارداده شود تا قرنطینه در این مهمانخانه‌ها باشد.

جانشین رییس ستاد مقابله با ویروس کرونای استان همچنین به اختصاص کپسول‌های اکسیژن برای بیمارانی که می‌توانند در منزل درمان شوند خبر داد و گفت: ۴۰۰ کپسول اکسیژن برای این موضوع اختصاص یافته و لازم است ۱۰۰ کپسول اکسیژن توسط شورا و شهرداری قزوین تامین شود تا به صورت امانت در اختیار بیماران قرار گیرد.

حبیبی همچنین خواستار خرید و تامین ۱۰۰ هزار ماسک توسط شهرداری قزوین و توزیع آن بین نیازمندان شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا استان خاطرنشان کرد: مبارزه با کرونا مختص دانشگاه علوم پزشکی و استانداری نیست؛ بلکه باید همه ارگان‌ها پای کار باشند تا طی روز‌ها و هفته‌های آینده شاهد کاهش افراد مبتلا و تعداد آمار مرگ و میر باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.