دادستان دادگاه عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی مطرح کرد:

خودرو‌ های حامل سوخت قاچاق توقیف می‌ شوند

حجت الاسلام نسایی گفت: با اجرای طرحی تا ۲۸ اسفند ۹۹ تمامی خودرو‌ های حامل سوخت قاچاق، اعمال قانون می‌شوند و نسبت به توقیف آن‌ ها اقدام خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام نسایی دادستان دادگاه عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: قاچاقچیان سوخت بنا بر مستندات ارائه شده در جاده‌ های استان به ویژه محور شرقی با حمل غیر قانونی سوخت در حجم بالا و با سرعت غیرمجاز به صورت فردی و کاروانی اقدام می‌ کنند.

او افزود: سرعت زیاد این خودرو‌ ها سبب تصادفات مرگبار در محور شرقی استان شده است و تعقیب این دسته از خودرو‌ ها در زمانی که حامل سوخت در داخل خودرو هستند به لحاظ توجه نکردن به دستور پلیس و همزمان ریختن سوخت گازوئیل و روغن در سطح جاده باعث تخریب رویه آسفالت و لغزندگی جاده می‌ شود.

دادستان دادگاه عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی اظهار کرد: فرار در جهت خلاف حرکت خودرو‌ ها برابر مدارک تقدیمی به این داستانی برای دیگر خودرو‌ ها که در سطح جاده تردد می‌ کنند، بسیار خطرناک بوده است و واژگونی دیگر خودرو‌ ها را به دنبال دارد.

او بیان کرد: برخی رانندگان این خودرو‌ ها با پوشاندن کامل پلاک یا گل‌ آلود کردن آن اقدام به این کار می‌ کنند که با این افراد با جدیت برخورد خواهد شد.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: برای کاهش حوادث رانندگی و جلوگیری از به خطر افتادن جان انسان‌ های بی‌گناه که در جاده‌ های استان با رعایت کامل قوانین و مقررات رانندگی می‌ کنند مقتضی است در زمانی که خودرو‌ های سواری مذکور در مسیر برگشت هستند یا در محل توسط ماموران پلیس راه مشاهده می‌ شوند، با رعایت تناسب امکانات لازم نسبت و توقیف خودرو‌ های مذکور اقدام خواهد شد.

حجت الاسلام نسایی تصریح کرد: پس از توقیف، اتوبوس‌ ها ۱۵ روز و سایر خودرو‌ها ۳۰ روز در پارکینگ‌ ها متوقف خواهند شد.

دادستان دادگاه عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: چنانچه جرایم دیگری مرتکب شوند مراتب با تنظیم صورت جلسه به دادسرا اعلام می‌ شود .

او ادامه داد: ضمن آنکه درخصوص اتوبوس‌ های مسافربری که با تهویه بار اضافی سوخت در سطح جاده به نحو مخاطره‌ آمیز و مداوم اقدام کنند، فعالیت اتوبوس به مدت ۱۰ روز توقیف و گزارش اقدامات انجام شده به صورت مستمر در پایان هر ماه به دادستانی مرکز استان ارسال می‌ شود.

 خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه با افغانستان مرز مشترک دارد.

خراسان جنوبی با ۶ استان کشور همجوار است و مسیر بیرجند - سربیشه - نهبندان به سمت استان سیستان و بلوچستان از مسیر‌ های پرتردد و حادثه خیز به شمار می‌ رود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار