رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند گفت: ۱۰۰هکتار از اراضی جنگلی در این شهرستان تقویت وغنی سازی می‌شوند.

آغاز غنی سازی ۱۰۰ هکتار ازاراضی جنگلی در نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسن قیاسوند، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند گفت: ۱۰۰ هکتار از اراضی جنگلی منطقه فارسبان و سیاه دره این شهرستان با  ۱۲۰ میلیون ریال اعتبار، با بذر‌هایی همچون بادامک، بلوط، بادام تلخ، ارژن، زالزالک غنی‌سازی و تقویت می‌شود.

او افزود: به منظور اجرای برنامه مدیریت بوم سازگان زاگرس، عملیات اصلاح، احیا، تقویت و غنی‌سازی جنگل‌های شهرستان با بذر‌های گوناگون از جمله بذر‌های مقاوم و سازگار با اقلیم منطقه در حال انجام است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند ادامه داد: هدف از این کار، حفظ وضع موجود و حفظ ذخایر جنگلی، احیا جنگل‌های مخروبه، افزایش کیفیت گونه‌های بومی جنگل، افزایش کمیت و بهبود تراکم جنگل، حفاظت از خاک، جلوگیری از فرسایش و کنترل سیلاب است.

قیاسوند بیان کرد: جنگل شاهکار خلقت است و منابع طبیعی برای جلوگیری از تخریب و احیای جنگل‌های زاگرس که بقای گونه‌های گیاهی و جانوری را به دنبال دارد از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند.

او اجرای طرح مدیریت بوم سازگان زاگرس را باعث پایداری حیات طبیعت و زندگی مردم محلی دانست و تاکید کرد: برای حفاظت و صیانت از جنگل‌ها باید از اصول فنی مناسب بهره برد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند گفت: طرح بوم‌سازگان جنگل‌های منطقه زاگرس نشین با مشارکت ۱۱ استان زاگرس نشین از جمله همدان برای مقابله با خشکسالی، آفات، بیماری‌های حوزه زاگرس اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.