رونمایی از کتاب بیگک در هندیجان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی هندیجان گفت: از کتاب بیگک با هدف معرفی میراثی ارزشمند از گنجینه نیاکان و گذشتگان، نوشته زینب موسوی رونمایی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسعود میرزاپور رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی هندیجان کتاب را گامی دیگر در راه اعتلای فرهنگ دانست و گفت: به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، کتاب بیگک با هدف معرفی میراثی ارزشمند از گنجینه نیاکان و گذشتگان به قلم زینب موسوی یکی از نویسندگان هندیجانی منتشر شد.

او با بیان اینکه عروسک‌های محلی، سینه به سینه از جان مادران به روح فرزندانشان ریخته شده و علاوه بر نقش مهم همبازی، سفیران فرهنگ یک منطقه محسوب می‌شوند، افزود: اگر این سفیران به فراموشی سپرده شده و خاموش شوند، چه کسی می‌تواند به این زیبایی و ظرافت عصاره آداب و رسوم، پوشش، گویش و حتی اقلیم یک منطقه را به روح و جان کودکان پیوند بزند؟

رونمایی از کتاب بیگک در هندیجان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

میرزاپور اظهار داشت: بیگک‌ها (عروسک بازیچه ها) فراتر از اسباب بازی‌ها که فرهنگ کهن این دیار را واگویه می‌کنند، میراثی ناملموس هستند که اصالت دیروز را برای کودکان امروز که خشت بنای یک فرهنگ اند به ارمغان آورده اند و امیدواریم فرزندان ما در سایه فرهنگ و آیین نیک دیروز بالنده‌تر شوند.

رونمایی از کتاب بیگک در هندیجان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.