سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که مردم یمن با بدترین بحران انسانی جهان دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر سازمان جهانی بهداشت در یمن با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت که مردم یمن با بدترین بحران انسانی جهان مواجه هستند.

در این پیام توییتری آمده است: یمن بدترین بحران انسانی جهان را تجربه می‌کند و با این وجود از کمبود بودجه برای اقدامات بشردوستانه مواجه است.

سازمان جهانی بهداشت در ادامه می‌افزاید: این کسری بودجه به معنای آن است که ۹ میلیون نفر از مردم یمن با عدم دسترسی به خدمات بهداشتی اساسی تهدید می‌شوند و روند درمان بیش از یک میلیون کودک یمنی که از سوء تغذیه رنج می‌برند باید متوقف شود.

تجاوز ائتلاف سعودی به یمن اکنون ششمین سال خود را سپری می‌کند و عربستان سعودی با حمایت آمریکا و غرب همچنان به محاصره این کشور ادامه می‌دهد.

طی این سال‌ها ائتلاف عربستان به طور مداوم زیرساخت‌های حیاتی یمن مانند بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، مدارس، تاسیسات آب آشامیدنی و بسیاری از نهاد‌های دیگر را بمباران کرده است.

در جنگ یمن  چند میلیون نفر آواره شده و اکثریت زیرساخت‌های شهری، اقتصادی و بهداشتی-درمانی این کشور تخریب شده است و هم اکنون این کشور بر اساس گزارش‌های سازمان ملل در شرایط قحطی و گرسنگی مطلق به علت محاصره از سوی عربستان است و همه‌گیری ویروس کرونا در جهان و شیوع آن در یمن اوضاع انسانی و درمانی را بسیار وخیم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار