توماس باخ: تزریق واکسن کرونا برای المپیک توکیو اجباری نخواهد بود

رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC)، ضمن تشویق ورزشکاران به استفاده از واکسن کرونا قبل از شروع بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ گفت، تزریق این واکسن برای بازی‌های تابستانی آینده اجباری نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC)، ورزشکاران را به انجام واکسیناسیون قبل از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو تشویق کرد، اما اصرار دارد که این شرط ورود به بازی‌ها نخواهد بود.

باخ که پس از بروز بحران جهانی شیوع ویروس کرونا برای اولین بار به ژاپن سفر کرده است، گفت: واکسیناسیون اجباری برای ورزشکارانی که می‌خواهند در این بازی‌ها شرکت کنند "بسیار بعید" است.

رئیس IOC ادعا کرد که استفاده از واکسن ویروس کرونا برای ورزشکاران و سایر افرادی که در این رویداد شرکت می‌کنند "تصمیمی آزاد" خواهد بود، اما گفت که توصیه می‌کنم این کار را به عنوان "نشانه احترام" برای سایر رقبا و کشور میزبان انجام دهند.

باخ گفت: "ما ورزشکاران را تشویق خواهیم کرد که هر زمان که ممکن باشد، واکسیناسیون را انجام دهند، زیرا این امر برای سلامتی آن‌ها بهتر است و همچنین این یک همبستگی با ورزشکاران دیگر و همچنین مردم ژاپن است. "

دیروز باخ اعلام کرد که IOC برخی از هزینه‌های واکسیناسیون شرکت کنندگان در المپیک توکیو ۲۰۲۰ را که به دلیل شیوع ویروس کرونا به سال ۲۰۲۱ موکول شده، تأمین خواهد کرد.

باخ در سفر خود به ژاپن که همچنین شامل سفر به دهکده المپیک ۲۰۲۰ نیز می‌شود لحنی خوش بینانه داشته است، زیرا او قصد دارد مردم ژاپن را متقاعد کند که بازی‌ها، سال آینده طبق برنامه زمان بندی شده برگزار خواهد شد.

رئیس IOC فردا با اعضای کمیته برگزاری المپیک توکیو ۲۰۲۰ نشستی خواهد داشت. او در آستانه این جلسه با مقامات استرالیایی از جمله نخست وزیر و وزیر بهداشت این کشور دیدار کرد.

گرگ هانت، وزیر بهداشت استرالیا گفته که کمیته بین المللی المپیک به او اطمینان خاطر داده است "آن‌ها برای تهیه واکسن برای همه ورزشکاران و مقاماتی که از سراسر جهان در المپیک توکیو حضور خواهند داشت، اقدام کرده اند."


بیشتر بخوانید

رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ زیر سایه کرونا

 کمیته بین‌المللی المپیک: پکن برای المپیک ۲۰۲۲ یک فرصت ویژه به دست آورده است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار