مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، هیچگونه پسماند صنعتی وارد استان قزوین نمی‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، عباس نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در چهارمین جلسه کار گروه مدیریت پسماند استان با بیان اینکه هیچ گونه پسماند صنعتی وارد استان نمی‌شود، گفت: با توجه به مشکلات وجود شیرابه زباله‌ها در لندفیل قدیمی سایت دفن زباله محمدآباد، از شهرداری می‌خواهیم لند فیل جدید سریعاً ساخته و راه اندازی شود.

عباس نژاد خاطرنشان کرد: دو نفر از مدیران استان که در حوزه پسماند‌های بیمارستانی و رها سازی آن‌ها فعالیت می‌کردند به دستگاه قضا معرفی و محکوم به ارائه مقاله علمی شدند.

فرخزاد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز گفت: هر نرخی که برای پسماند‌های عادی گرفته می‌شود باید از بیمارستان‌ها بابت پسماند‌های بیمارستانی دریافت شود.

رحمانی، نماینده دانشگاه علوم پزشکی استان نیز گفت: روی زباله‌های بیمارستانی آزمایشات متعددی انجام می‌شود تا از بی خطر سازی زباله‌های بیمارستانی اطمینان حاصل کنیم.

جباری، نماینده شهرداری قزوین نیز به تشریح طرح تفصیلی مدیریت پسماند در شهر قزوین و سایت محمد آباد پرداخت و افزود: ۴ درصد زباله‌های استان از مبدأ تفکیک می‌شوند که آمار ناچیزی است.

کاریاب، نماینده شهرداری در طرح تفصیلی پسماند گفت: راه اندازی لندفیل جدید سایت دفن زباله محمدآباد در ۵ مرحله و در بازه زمانی ۱۰ سال انجام خواهد شد که می‌توان به ساماندهی سایت محمد آباد، ساماندهی پسماند‌های عفونی، ساماندهی نخاله‌های ساختمانی، ساماندهی شیرابه‌ها و تفکیک از مبدأ و بازیافت اشاره کرد.

جمالی پور، استاندار قزوین نیز گفت: برای اقدامات کوتاه مدت برنامه خاصی در رابطه با تفکیک از مبدأ نداریم.

وی بیان کرد: مهمترین موضوع این است که اول سایت محمد آباد را ساماندهی کنیم و سپس وارد کلیاتی همچون شهر قزوین و تفکیک از مبدأ توسط شهروندان شویم.

قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین نیز گفت: مدیریت موضوع پسماند خیلی به کندی پیش می‌رود و باید کاری کنیم که از پسماند‌های استان درآمدزایی ایجاد شود.

قاسمی افزود: شهرداری قزوین پس از این جلسه باید مدیریت سایت دفن محمدآباد را جدی بگیرد و قانون، از این پس شهرداری را مسئول می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.