مدیرعامل خون بند ناف ایران گفت: طبق آمار جهانی ۳۰ درصد ذخیره سازی سلول‌های بنیادی در دنیا کاهش پیدا کرده است.

مرتضی ضرابی مدیرعامل خون بند ناف ایران در گفت و گو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره وضعیت ذخیره سازی خون بند ناف در روزهای کرونایی اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی موجود برخی مادران باردار هم به این بیماری مبتلا شدند یا مشکوک به بیماری هستند بنابراین نمی‌توانیم نمونه بند نافشان را دریافت کنیم.

او گفت: دستورالعمل‌هایی را بانک خون بند ناف جهانی مشخص کرده که اگر در یک فاصله زمانی مشخصی طی ۴ هفته قبل و بعد زایمان مادر دچار علائمی مشکوک به کووید ۱۹ شد دیگر از او  خون بند ناف دریافت نشود؛ زیرا می تواند با آلودگی خود خاصیت خون بند ناف را تغییر دهد.

 ذخیره سازی خون بند ناف

ضرابی تصریح کرد: ویروس کرونا که یک بیماری جهانی است، توانسته در همه دنیا موضوع ذخیره سازی خون بند ناف را با چالش مواجه کند.طبق آمار جهانی  که اخیرا اعلام شده در دنیا ۳۰ درصد ذخیره سازی سلول‌های بنیادی کاهش پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید


او گفت: خوشبختانه با توجه به  اطلاع رسانی‌هایی که در کشور ما انجام شده و همچنین اهمیتی که خانواده‌ها به موضوع سلامت می‌دهند، نگاه ویژه‌ای به آن می شود؛ ما نه تنها در سال ۹۹ کاهش ذخیره سازی نداشتیم بلکه در ۶ ماه اول با یک رشد بیش از ۲۵ تا ۳۰ درصد متقاضیان ذخیره سازی سلول‌های بنیادی رو به رو شدیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
امیدوارم زود کرونا بره تا مشکلات حل شود
خانم های بارداری که کرونا دارن باید چیکار کنند
آخرین اخبار