رئیس دبیرخانه هیات حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی از واگذاری شورای تخصصی علوم رفتاری به دانشگاه شهیدبهشتی خبر داد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشگاه شهید بهشتی در راستای انجام ارزیابی و نظارت تخصصی نظریه‌پردازی در حوزه علوم رفتاری، با هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی، تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

این تفاهم‌نامه به امضای سعدالله نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی و حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، رئیس دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

عبدالحسین خسروپناه، رئیس دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن ارائه گزارشی از کرسی‌های نظریه‌پردازی علمی در کشور، در خصوص نحوه شکل‌گیری کرسی آزاداندیشی و کرسی نقد و مناظره در شورای عالی انقلاب فرهنگی، نحوه مصوب شدن آئین نامه‌ها، نحوه برگزاری نشست‌ها و راه‌اندازی کمیته دستگاهی در دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه کرد.

او با اشاره به تفاوت کرسی‌های آزاد اندیشی و کرسی‌های علمی گفت: کرسی‌های علمی به دو صورت کرسی‌های ترویجی و نظریه‌پردازی و نوآوری برگزار می‌شود که در کرسی‌های ترویجی تلاش شده به صورت نیمه متمرکز و با بررسی و اجرای کمیته‌های دستگاهی دانشگاه‌ها برگزار شود.

رئیس دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، از ثبت ۴۵ نظریه پس از ارائه و نقد ناقدان توسط هیأت داوران خبر داد و گفت: کرسی‌های نظریه‌پردازی پس از بررسی و مشخص شدن ناقدان و داوران کرسی، در شورا‌های تخصصی دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی بررسی و تأیید می‌شوند.

او با تاکید بر اهمیت روحیه پژوهشی و لزوم انگیزه بخشی به استادان و ارتقاء روحیه پژوهشی برای توسعه کرسی‌های علمی در دانشگاه‌ها، بیان کرد: برای این کار امتیازات کرسی‌های نظریه‌پردازی و ترویجی در آئین نامه ارتقا قرار گرفته است.

خسروپناه در خصوص واگذاری «شورای تخصصی علوم رفتاری» به دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، دارای ۵ شورای تخصصی است که هر یک از این شورا‌ها به یک دانشگاه یا پژوهشگاه بزرگ واگذار شده است و دبیرخانه هیأت کار نظارت را بر عهده دارد که با توجه به بررسی‌های صورت پذیرفته، «شورای تخصصی علوم رفتاری» با انعقاد تفاهم نامه، به دانشگاه شهید بهشتی سپرده می‌شود.

صیانت از مقام معلم، دانشگاه و علم برای پیشرفت هرچه بیشتر کشور

در ادامه جمیله علم الهدی دبیر شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور در خصوص صیانت از مقام معلم، دانشگاه و علم برای پیشرفت هرچه بیشتر کشور تاکید کرد و پیشنهاد تشکیل شورا یا کمیته‌ای با هدف تعیین حدود و قلمرو اینگونه مداخلات را مطرح کرد.

همچنین محمدعلی مظاهری، رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دیگر سخنران این نشست، با آسیب‌شناسی کرسی‌های نظریه‌پردازی، خواستار بازنگری در سیاست‌ها و اتخاذ سیاست‌های تشویقی و حمایتی از صاحب‌نظران شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.