محوطه سازی موزه منطقه‌ای خلیج فارس، بزرگ‌ترین موزه استان بوشهر پایان یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، بیان کرد: موزه منطقه‌ای خلیج فارس، بزرگ‌ترین موزه استان است که محیط پیرامونی آن وسعت زیادی دارد.

نصرالله ابراهیمی با اشاره به پایان عملیات محوطه سازی این موزه افزود: یکی از کار‌های مهم انجام شده در این طرح، عملیات کف‌سازی، سنگفرش، آلاچیق و جدول کشی معابر پیرامونی منتهی به موزه بود که با مصالح همگون با ساختمان موزه اجرا شد.

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر عنوان کرد: همچنین با کاشت درخت، بوته‌های گیاهی مناسب با شرایط آب و هوایی استان و هرس درختان موجود سعی شده است در کنار ساماندهی وضعیت قبل، به زیبایی محیطی آن نیز کمک شود.

ابراهیمی با اشاره به سامان‌دهی آثار و اشیا ارزشمند تاریخی کرانه و پس کرانه خلیج فارس در این موزه بیان کرد: از دیگر کار‌های انجام شده در عملیات محوطه سازی، جانمایی ادوات نظامی دریایی و کشتی پرسپولیس اولین ناو جنگی ارتش ایران است و با توجه به قرار گیری این موزه در پایگاه دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، می‌توان از موزه ارتش هم بازدید کرد.

او گفت: موزه منطقه‌ای خلیج فارس یکی از موزه‌های نوین کشور است که در ساختمان تاریخی سرکنسولگری انگلیس مشهور به عمارت کلاه فرنگی ایجاد شده و با ۱۵ گالری، بیش از دو هزار هزار شیء تاریخی در آن سامان‌دهی شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.