رهبر اکثریت سنای آمریکا تصمیم ترامپ برای خروج شتابزده آمریکا از افغانستان را برای اقدامی فاجعه‌بار برای منافع ملی کشورش خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، میچ مک کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا در بیانیه‌ای در روز دوشنبه گفت، خروج زودرس ارتش آمریکا از افغانستان می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد.

اوایل روز دوشنبه، رسانه‌ها گزارش دادند که پنتاگون پیش بینی کرده که تعداد نیرو‌های آمریکایی در افغانستان و عراق را تا اواسط ژانویه به نصف کاهش می‌دهد.

مک کانل ادعا کرد که عقب نشینی آمریکا، دستاورد‌های «حقوق بشری» را معکوس می‌کند , به طالبان جسارت می‌بخشد. وی همچنین این را هم گفت که خروج آمریکا از افغانستان می‌تواند یک پیروزی از سوی ایران قلمداد شود. طبق بیانیه مک کانل، عقب نشینی از افغانستان  نماد شکست و تحقیر است.

به گزارش برخی رسانه‌ها، مارک اسپر وزیر دفاع وقت اوایل ماه جاری و در یک یادداشت طبقه بندی شده، نسبت به خروج سریع نیرو‌های آمریکا از افغانستان هشدار داد.

ترامپ در ماه اکتبر توئیت کرد که همه سربازان آمریکایی تا کریسمس در خانه خواهند بود. توئیت ترامپ از سوی رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا رد شد.

ترامپ تلاش می‌کند تا تعهد پیشین خود را قبل از اتمام دوره ریاست جمهوری عملی کند. وی چهار سال پیش تعهد داد که به طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا پایان دهد. پس از آنکه دولت ترامپ در ماه فوریه با طالبان به توافق رسید، تعداد نیرو‌ها در ماه جولای به ۸ هزار و ششصد نفر کاهش یافت، پیش‌بینی می‌شود ۴ هزار سرباز دیگر تا پایان پاییز افغانستان را ترک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار