مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت :مشترکان برق خانگی تا زمانی که کم مصرف باقی بمانند از تخفیف صد درصدی بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان از اجرای طرح برق امید برای تشویق شهروندان به کاهش مصرف برق خبر داد.

با بیان اینکه ۸۵ درصد مشترکان زیر الگوی برق مصرف می‌کنند، گفت: در طرح برق امید، مشترکان زیر الگو هم به دو دسته خوش مصرف و کم مصرف تقسیم بندی می‎شوند.

پرنده مطلق افزود: مشترکان خوش مصرف هم می‌توانند با رعایت نکاتی ساده، خود را به جرگه کم مصرف‌ها برسانند.

او در خصوص نحوه اجرای این طرح نیز گفت: ابتدا از طریق شرکت‌های توزیع به مردم اطلاع رسانی خواهد شد که در چه گروهی از مصرف قرار دارند و سپس برای مشترکانی که در گروه‌های خوش مصرف و پرمصرف قرار دارند، راهکار‌های کاهش مصرف برق ارائه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان گفت: هدف این طرح آموزش و آگاه سازی، اصلاح رفتار مصرفی مشترکان است.

پرنده مطلق گفت: اگر بتوانیم مصرف برق خانگی را بهینه کنیم، می‌توان برق کاهش یافته در این بخش را به بخش‌های مولد تزریق کرد و باعث رونق اقتصادی بیشتر و ایجاد اشتغال شد.

او با بیان اینکه برای تمامی مشترکان و به ویژه مشترکان پرمصرف، امکان خرید و نصب پنل‌های خورشیدی کوچک با تسهیلات مناسب فراهم می‌شود، افزود: هزینه این پنل‌ها که قابل نصب بر روی کولر‌های ابی است و ظرفیت تولید آن‌ها ۴۰۰ تا ۵۰۰ وات برق است، حدود ۵ میلیون تومان است که بزودی در خصوص نحوه بهره گیری از این امکان اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار