سرپرست وزارت دفاع افغانستان:

مطمئن نیستیم که مذاکرات صلح به نتیجه ای برسد/ ارتش آماده دفاع مستقلانه از کشور است

سرپرست وزارت دفاع افغانستان تاکید کرد که اطمینان ندارد مذاکرات دوحه به نتیجه‌ای برسد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان که امروز (سه شنبه ۲۷ عقرب/ آبان) برنامه‌های کاری خود را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت دفاع به مجلس نمایندگان ارائه می‌کرد گفت اطمینان ندارد که مذاکرات دوحه به نتیجه‌ای برسد.

اسدالله خالد اظهار داشت که هیچ اراده‌ای در نزد طالبان برای صلح و کاهش خشونت دیده نمی‌شود.

سرپرست وزارت دفاع افغانستان با بیان اینکه مطمئن نیست مذاکرات صلح به نتیجه برسد تاکید کرد که این اظهارات او به معنای مخالفت با صلح نیست، زیرا تنها نیروی منظمی که می‌تواند از پایداری صلح حفاظت کند ارتش است.

خالد تاکید کرد که هیچ نشانه‌ای برای صلح در نزد حامیان بین‌المللی و منطقه‌ای طالبان نیز دیده نشده است.

به گفته وی، هنوز مراکز آموزش و حمایت از گروه طالبان در کویته، میرانشاه، کراچی و لاهور پاکستان فعال است و زخمیان این گروه در این مراکز درمان می‌شوند.

خالد افزود که مزاحمت‌ها و محدودیت مذاکرات قطر در جریان سال گذشته، سبب شد که نیرو‌های ارتش نتواند با دست باز عمل کند.

وی از بازپس‌گیری ۹ ولسوالی و رهایی صد‌ها زندانی از نزد طالبان به عنوان دستاورد‌های نیرو‌های امنیتی در جریان سال گذشته یاد کرد.

اسدالله خالد گفت که طالبان برنامه داشتند تا چند ولایت را سقوط بدهند که  از آن جلوگیری شد.

خالد با اشاره به گزارش‌ها درباره خروج نیرو‌های آمریکایی از کشور افزود که همه این نیرو‌ها از افغانستان خارج نمی‌شوند. به گفته خالد، احتمال اینکه شمار نیرو‌های خارجی کاهش و یا افزایش یابد وجود دارد.

سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان با بیان اینکه ۹۶ درصد عملیات‌های نظامی توسط نیرو‌های امنیتی رهبری و مدیریت می‌شود گفت که ارتش آماده دفاع مستقلانه از کشور است.

خالد بیان داشت که نیرو‌های امنیتی حدود ۶۰ درصد خاک کشور را تحت پوشش پهبادی قرار داده و کنترل می‌کنند.

وی همچنین گفت که تجهیزات و وسایل ارتش امروزی می‌شود. به گفته خالد، هواپیما‌های روسی ارتش جایش را به هواپیما‌های آمریکایی می‌دهد و تعهد وجود دارد که این هواپیما‌ها تا سال ۲۰۲۴ به ارتش کمک شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار