مشاور ویژه رئیس‌جمهور سوریه درگذشت وزیر خارجه فقید سوریه را خسرانی برای این کشور و تمام کشورهای عربی توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، بثینه شعبان، مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه، در گفتگو با این شبکه درگذشت ولید معلم، وزیر خارجه فقید سوریه، را امری به ضرر همه کشورهای عربی دانست.

او گفت: ولید معلم ایمانی راسخ به پیروزی داشت هر چقدر هم که دشمنان زیاد بوده باشند. ولید معلم فقید برای حل بحران شیمیایی، با عزم و اراده‌ای قوی تلاش کرد. درگذشت معلم خسرانی نه تنها برای سوریه بلکه برای همه عرب‌هاست. 

مشاور رئیس جمهور سوریه اضافه کرد: آنچه که آمریکا می‌خواهد، به زانو درآوردن سوریه است چرا که سوریه حامی مقاومت و آرمان فلسطین است. معلم به شدت به ایجاد بهترین روابط با کشور‌های عربی تمایل داشت.

شعبان در بخشی دیگر از اظهاراتش با اشاره به علنی‌سازی دوستی میان چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس با تل‌آویو گفت: ما هیچ باکی از کسانی که مشتاق عادی‌سازی (با اسرائیل) هستند نداریم چرا که حرف آخر را آزادگان این امت خواهند زد. معلم تاکید می‌کرد کشور‌های طرفدار عادی‌سازی بر محور مقاومت تاثیری نخواهند گذاشت. راز ایستادگی سوریه، فداکاری ارتش و مردم است با شعور بالایی که در زمینه مسئولیت‌پذیری دارند تا سوریه آزاد باقی بماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار