مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌وبلوچستان گفت: با شروع فصل سرما و مهاجرت پرندگان به مناطق جنوبی و گرمسیر، یگان حفاظت محیط زیست در یک برنامه فشرده اجرایی تمام مناطق و زیستگاه‌های از پیش تعیین شده را تحت مراقبت و کنترل حداکثری قرار داده و امن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌وبلوچستان گفت: اولویت یگان حفاظت محیط زیست سیستان‌وبلوچستان مراقبت از پرندگان مهاجر و کنترل زیستگاه‌های استان با نزدیک شدن فصل سرما است.

او افزود: حوزه ایرانشهر و دلگان از جمله مناطقی است که مراقبت حداکثری یگان حفاظت در آن به صورت شبانه‌روزی در دستور کار قرار گرفته است بطوریکه در سال‌های گذشته این اداره کل توانست از این حوزه‌ها چندین هزار تله زنده‌گیری پرنده را جمع آوری و نابود کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: در این مناطق نوع خاصی از تله زنده‌گیری پرنده، با نام محلی «ریچ» که گاهی طول این تله‌ها به چندین کیلومتر نیز می‌رسد در طبیعت کار گذاشته شده و باعث تلفات زیادی از انواع گونه‌های حیات وحش می‌شود.

یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۵۹۰ هکتار معادل ۷.۹درصد (هفت و ۹ دهم درصد) از کل مساحت سیستان‌وبلوچستان منطقه حفاظت شده و تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار