مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: برداشت مرکبات از سطح ۸۳۱ هکتار از باغات این شهرستان مرزی آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  اردشیر نورمحمدی گفت:  پیش بینی می‌شود در مجموع ۲ هزار و ۴۹۴ تن مرکبات از باغات شهرستان قصرشیرین برداشت شود.

او اظهار داشت: میانگین عملکرد محصول مرکبات از باغ‌های قصرشیرین ۱۵ تن در هکتار است که متاسفانه سرمای چند روز اخیر باعث سرمازدگی و افت ۸۰ تا ۹۰ درصدی عملکرد محصول مرکبات شده و اکنون میانگین تولید در هر هکتار به سه تن رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین، بیشترین سطح زیرکشت باغ مرکبات بارور در قصرشیرین را مربوط به پرتقال با ۵۱۸ هکتار ذکر کرد و گفت: بقیه باغ‌های مرکبات قصرشیرین شامل محصولات دیگر از جمله لیموشیرین، لیموترش و گریپ فروت، نارنج و نارنگی و سایر ارقام است.
نورمحمدی ادامه داد: شهرستان قصرشیرین در مجموع یک هزار و ۳۶۵ هکتار باغ مرکبات دارد که ۸۳۱ هکتار آن بارور و مابقی غیربارور است.

او اضافه کرد: پرتقال قصرشیرین با پایه‌های نارنج و لیمو پیوند شده که مزه خوب و کیفیت عالی دارد همچنین رقم لیموشیرین تولیدی این شهرستان از نظر اندازه و شکل ظاهری کوچک‌تر از سایر لیمو شیرین‌ها است.

او گفت: پرتقال قصرشیرین طعم و مزه منحصر به فردی دارد و از شیرینی خاصی برخوردار است و تلخی پس از خوردن را هم به همراه ندارد.


انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.