معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین از پرداخت بیش از ۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از منابع صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به مددجویان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، دهقانی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداداستان گفت: در ۸ ماه نخست امسال بیش از ۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از منابع صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به ۴۶۹ مددجو پرداخت شده است.

دهقانی افزود: همچنین در این مدت برای ۳ هزار و ۴۳۴ نفر برنامه‌های آموزشی و مهارتی اجرا شده است.

وی افزود: ۱۵۰ نفر از جهاد گران کارآفرین هم برای همکاری با حوزه اشتغال امداد در مناطق شهرستانی شناسایی شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان به موضوع پرداخت تسهیلات اشتغال به هزار و ۹۰۰ نفر از افراد مستعد اشتغال تحت حمایت و دهک‌های کم درآمد جامعه اشاره کرد و گفت: بر همین اساس، ۶۵ میلیارد تومان از منابع بانکی و امدادی جذب شد.

دهقانی افزود: همچنین طرح راهبری شغلی برای حدود ۴۰۰ نفر از مددجویان، با هدف آموزش، توسعه کسب و کار و بازاریابی مناسب و پایدار از سوی کمیته امداد استان اجرا شده است.

وی اضافه کرد: همچنین سه کارگاه تولیدی در شهر‌های شریفیه، محمودآباد و قزوین راه اندازی شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان افزود: بیش از ۲۳۰ نفر از کارجویان امداد در شرکت‌های دانش بنیان و نوآور مشغول به کار شده اند.

دهقانی از فعال کردن ۸ کارگاه تولیدی خیاطی و قالی بافی در مناطق محروم و روستایی استان خبر داد و گفت: حداقل هزار دست لباس گان بیمارستانی در این مراکز، تولید می‌شود.

وی افزود: راه اندازی ۵ مرکز نیکوکاری تخصصی کارآفرینی در مراکز شهرستان‌ها در دست اقدام است.

دهقانی از انعقاد قرار داد همکاری با ۴۰ نفر از راهبران شغلی خبر داد و گفت: همچنین قریب به ۶ میلیارد تومان تسهیلات کارفرمایی به شرکت‌ها و کارخانجات متقاضی نیروی کار پرداخت شده است و تعامل با بانک‌های عامل جهت تسهیل و حذب اعتبارات بانکی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.