مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان قزوین گفت: در استان فقط ۷۶۴ هزار و ۴۳۲ نفر سهام عدالت دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، وطن دوست مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان با بیان اینکه در استان قزوین فقط ۷۶۴ هزار و ۴۳۲ نفر سهام عدالت دارند، گفت: جاماندگان سهام عدالت در صورت تصویب مجلس و اختصاص بودجه از سوی دولت می‌توانند سهام دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان افزود: ارزش سهام عدالت طبق شاخص امروز بورس افزایش داشته است و آن دسته از افرادی که سهام ۵۳۲ هزار تومانی دارند، ارزش سهام شان حدود ۱۰ میلیون تومان شده و آن دسته از افرادی که سهم شان یک میلیون تومان است به ۱۹ میلیون تومان رسیده است.

وطن دوست گفت: همواره مردم را تشویق کرده ایم که سهامدار سهام عدالت بمانند و با توجه به نوسانات بازار بورس، عجولانه تصمیم نگیرند و سهام شان را نفروشند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت اضافه کرد: در مجموع ۵ شرکت تعاونی استان قزوین ۷۶۴ هزار و ۴۳۲ نفر سهامدار هستند که این تعداد به تایید سازمان خصوصی سازی رسیده و ۶۱ درصد از سهامداران قزوینی روش غیرمستقیم و ۳۹ درصد نیز روش مستقیم در مدیریت سهام عدالت را برگزیده‌اند.

وی بیان کرد: سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کردند به طور مستقیم سهامدار ۳۶ شرکت بورسی شده اند و در حال حاضر نیز اطلاعات آنان در سامانه سهام عدات ثبت شده است و صورت حساب آن‌ها رویت می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت افزود: آن‌هایی هم که روش غیرمستقیم انتخاب کرده‌اند در واقع مدیریت مالی سهام خود را به شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان خود واگذار کرده و با واسطه سهامدار ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی شده‌اند.

وطن دوست گفت: افرادی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده باشند می‌توانند بعد از دریافت کد بورسی و ثبت نام در سامانه سجام، برای فروش سهام شان اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سهامداران می‌توانند ۶۰ درصد از ارزش سهام شان را بفروشند و از اول بهمن امسال و با توجه به درج نماد معاملاتی استان، سهامداران می‌توانند تمامی سهام عدالت شان را بفروشند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان افزود: سهامداران غیرمستقیم استان قزوین بلاتکلیف نیستند و باید برگ سهام شرکت سرمایه گذاری استان قزوین را دریافت کنند تا از میزان سهام عدالت شان اطلاع یابند.

وطن دوست اعلام کرد: منتظر هستیم تا شرکت بورس اوراق بهادار تهران نماد معاملاتی استان را اعلام کند.

وی تأکید کرد: همچنان منتظر درج نماد معاملاتی سهام عدالت استان از سوی سازمان بورس اوراق بهادار هستیم تا سهامداران بتوانند سهام عدالت شان را بفروشند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت گفت: شرکت‌های سرمایه گذاری به عنوان نهاد‌های مالی شناخته می‌شوند و اعضای هیئت مدیره باید تاییدیه صلاحیت حرفه‌ای شوند و بر همین اساس تمامی اعضای استان صلاحیت حرفه‌ای سازمان بورس را اخذ کرده اند.

وطن دوست تصریح کرد: بر اساس آئین نامه آزادسازی سهام عدالت، تمامی مراحل آزادسازی سهام عدالت گام به گام طی شده است، اما با توجه به شیوع کرونا نمی‌توان مجمع عمومی سهام عدالت استان را با مشارکت حداکثری مردم برگزار کرد.

وی افزود: آئین نامه برگزاری مجمع عمومی به صورت الکترونیک ابلاغ شده است و با فراهم شدن زمینه‌های برگزاری نشست، حتماً این نشست در استان برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان با بیان اینکه تمامی سهامداران سهام عدالت باید در سامانه سجام ثبت نام کنند، گفت: با این کار سهامداران سهام شان را رصد می‌کنند و از سوی دیگر از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی، سود مجمع عمومی به حساب سهامداران واریز می‌شود.

وطن دوست افزود: سهامدارانی که در سامانه سجام شرکت کرده باشند می‌توانند از طریق سیستم برخط در مجامع عمومی شرکت کنند و نظرات خودشان را اعمال کنند.

وی افزود: یکی از محسنات بازار بورس شفاف بودن آن است و بر همین اساس به تحولات اقتصادی و اجتماعی سریعاً واکنش نشان می‌دهد و به مردم توصیه می‌کنیم در گام نخست ورود به بورس از صندوق‌های سرمایه گذاری بورسی استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان گفت: بازار در شرایط فعلی به کف رسیده است و شیب صعودی گرفته است و پیش بینی می‌کنیم که در حالت عادی اگر اتفاقی نیفتد، شاخص بورس افزایش پیدا کند.

وطن دوست افزود: هدف از سرمایه گذاری در بورس این است که مردم به تولید داخلی کمک کنند و به سمت بازار‌های کاذب نروند و بر همین اساس، به نسبت بازار‌های موازی مانند دلار و سکه که محل جولان دلال هاست، بازار بورس بازار ایمنی به شمار می‌رود.

وی از مردم خواست برای ورود به بورس سرمایه‌های اصلی زندگی شان را نفروشند و در وهله اول برای ورود به بازار بورس، سهام صندوق‌های سرمایه گذاری را که همیشه سودده هستند، خریداری کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان افزود: از مردم می‌خواهیم که با آموزش‌های کامل و حرفه‌ای و آگاهانه وارد بازار بورس شوند و صبر را سرلوحه کارشان قرار دهند.

وطن دوست خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده اگر مردم در بازار سرمایه صبوری کنند و با عجله سهام شان را نفروشند، در بلند مدت سود خوبی عایدشان خواهد شد.

۶۱ درصد از سهامداران قزوینی روش غیرمستقیم و ۳۹ درصد نیز روش مستقیم در مدیریت سهام عدالت را برگزیده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار