میچ مک کانل مخالفت خود را با کاهش شمار نظامیان آمریکایی در عراق و افغانستان اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، میچ مک کانل، رهبر جمهوریخواهان سنا مخالفت خود را با خروج نظامیان آمریکایی از خاورمیانه اعلام کرد.

بر این اساس، وی در جلسه سنا گفت: خروج نظامیان آمریکایی از عراق و افغانستان منجر به تضعیف ما و تقویت دشمنانمان در خاورمیان می‌شود. ما نقش مهمی در دفاع از امنیت ملی کشور در برابر تروریست‌ها داریم. تروریست‌ها خواهان آن هستند که قدرتمندترین ارتش جهان نظامیان خود را از منطقه خارج کند.

این اظهار نظر مک کانل پس از آن مطرح می‌شود که منابع آگاه اعلام کردند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد شمار نظامیان این کشور در افغانستان و عراق را تا ماه ژانویه کاهش دهد. پیش‌تر مارک اسپر، وزیر دفاع پیشین آمریکا به دلیل مخالفت با خروج سریع نظامیان این کشور از خاورمیانه از سوی ترامپ اخراج شد.

ترامپ در مذاکرات با طالبان به این گروه وعده عقب نشینی کامل نیرو‌های آمریکایی از افغانستان را داده است. همچنین مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در سفر به واشنگتن با دولت این کشور برای کاهش شمار نظامیان آمریکایی به توافق رسید.

با این حال، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا که از بیستم ژانویه سکانداری کاخ سفید را برعهده خواهد گرفت بر ادامه حضور نظامیان این کشور در خاورمیانه تاکید دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار