معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه به تشریح خدمات معاونت توانبخشی پرداخت .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نیلوفر اختیاری معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه به تشریح خدمات معاونت توانبخشی پرداخت و از تخصیص ۱۲ میلیاردریال اعتبار برای خرید وسایل کمک توانبخشی برای مددجویان بهزیستی استان کرمانشاه طی سال جاری خبر داد.

او گفت : از اعتبار در نظرگرفته تاکنون ۲۹ درصد آن برای خرید انواع ویلچر هزینه شده و ۲۹ درصد نیز صرف خرید سمعک برای مددجویان شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه از خرید وسایل کمک توانبخشی مربوط به بینایی خبر داد که ۱۲ درصد از اعتبار ابلاغ شده را به خود اختصاص داده است.

 اختیاری از تهیه پوشینه‌های بی‌اختیاری و همچنین وسایل کمک توانبخشی مربوط به معلولیت جسمی، حرکتی و بینایی برای توزیع در بین مددجویان شهرستان‌های استان خبر داد.

توانمندسازی ساکنین سکونتگاه‌های غیر رسمی

ساکنین سکونتگاه‌های غیر رسمی توانمند و آسیب‌های اجتماعی در پایگاه‌های خدمات اجتماعی کنترل و کاهش می یابند.

حسین صفری معاون بهزیستی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: مهمترین نقش پایگاه‌های خدمات اجتماعی، شناسائی مسایل و مشکلات ساکنین سکونتگاه‌های غیر رسمی، آگاهسازی گروه‌های هدف در جهت شناخت نیاز‌ها و مشکلات و برنامه ریزی و اقدام در جهت رفع مشکلات، آگاهسازی عمومی، معرفی خدمات سازمان، و مداخله در موارد ضروری است.

او افزود: پایگاه خدمات اجتماعی محله با شناسایی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی به آن‌ها خدمات تخصصی روانشناختی و مددکاری ارائه می‌کند و باگسترش روحیه خودباوری وخود اتکایی نسبت به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام می‌کند.

صفری گفت: در این مراکز کارگاه‌های آموزشی و آگاه سازی برای گروه‌های هدف از جمله کارگاه‌های مهارت‌های زندگی، پیشگیری از خشونت‌های خانگی، خودکشی و کودک آزاری و کارگاه‌های مهارت آموزی برگزار می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.