معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: یارانه خرید کتاب اختصاص یافته به پنج کتابخانه این استان در طرح ملی پاییزه خرید کتاب نسبت به طرح خرید تابستان امسال ۵۰ درصد افزایش دارد.

به  گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   رضا رضایی روز معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی  گفت : امسال ۲۰۶ میلیون ریال یارانه خرید کتاب در این طرح به استان خراسان شمالی اختصاص یافته است.

او افزود: طرح پاییزه کتاب ۹۹ همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست و چهارم تا سی‌ام آبان امسال با شعار "دانایی؛ مانایی" در حال برگزاری است و بر اساس آن امکان خرید کتاب تا سقف ۲ میلیون ریال با یارانه ۲۰ درصدی از کتابفروشی‌ها وجود دارد.

او با اشاره به ویژگی‌های این طرح ادامه داد: به علت شیوع ویروس کرونا و تاکیدی که بر حفظ سلامت مردم شده است، طرح پاییزه امسال به صورت ویژه در حال برگزاری است که با حمایت بیشتر از ناشران و کتابفروشی‌ها همراه است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: مردم در مدت یک هفته‌ای اجرای این طرح فرصت دارند به صورت مجازی و از طریق سایت‌های خرید کتاب یا به صورت حضوری و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از کتابفروشی‌های شرکت کننده در این طرح کتاب مورد نظر خود را با یارانه‌ای که به آن اختصاص یافته است، خریداری کنند.


بیشتر بخوانید 


در این طرح، ۶۴۲ کتابفروشی از مراکز استان‌ها و ۱۹۳ کتابفروشی از سایر شهرستان‌ها برای حضور در پانزدهمین دوره طرح توزیع یارانه از طریق کتابفروشی‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

پاییزه کتاب ۹۹، پانزدهمین دوره از طرح‌های فصلی فروش کتاب، با هدف حمایت از کتابفروشان است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.