در پی توافق قره باغ، وزیر خارجه ارمنستان از سمت خود استعفا داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، در پی توافق آتش بس میان باکو و ایروان که به وقوع شماری از اعتراضات علیه «نیکول پاشینیان» منجر شد، «زهراب مناتسکانیان» وزیر خارجه این کشور از سمت خود استعفا داد.

سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان در حساب توییتری خود اعلام کرد: وزیر مناتسکانیان امروز دوشنبه از سمت خود استعفا داد.
گفتنی است مناتسکانیان از ماه مه سال ۲۰۱۸، عده دار پست وزارت خارجه در این کشور بوده است.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان اذعان کرده که کشورش در جنگ اخیر در قره باغ به خاطر مداخله ترکیه شکست خورده است.

پاشینیان در ادامه افزود: در جنگ‌های ژوئیه، مشخص بود ما آماده ورود به جنگ با ارتش آذربایجان هستیم؛ اما علت اصلی باخت ما در جنگ با آذربایجان، مشارکت ترکیه و تروریست‌ها بود.

در همین ارتباط، وزارت دفاع دفاع روسیه اعلام کرد نقاط نظارتی را در قره باغ مستقر کرده و بر ثبات آتش بس در طول خط تماس میان آذربایجان و ارمنستان در قره باغ تأکید کرد.

روسیه، ارمنستان و آذربایجان روز دوشنبه بیانیه مشترکی درباره توقف جنگ در منطقه قره باغ را به امضا رساندند. آتش بس تازه که از روز دوشنبه در منطقه قره باغ به اجرا درآمده، آذربایجان و ارمنستان را به توقف در مواضع خود و تبادل زندانیان ملزم می‌کند و بر اساس آن با اعزام نیرو‌های حافظ صلح روسیه به این منطقه موافقت شد.

همچنین در پی این توافق، کاروان نیرو‌های صلح بان روسیه وارد منطقه قره باغ شد. براساس توافق جدید آتش بس حدود ۲ هزار نیروی صلح بان روسیه در مرز‌های محل درگیری میان دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان مستقر می‌شوند. این نیرو‌ها به همراه ۹۰ زره پوش و ۳۸۰ خودرو نظامی و تجهیزات ویژه بر روند آتش‌بس نظارت خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار