قیس سعید در دیدار خود از دوحه بر تحکیم روابط برادرانه و همکاری دو جانبه میان تونس و قطر تاکید کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه خبری الخلیج آنلاین، «قیس سعید» رئیس‌جمهور تونس، در سفر به دوحه، پایتخت قطر، در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری رسمی قطر (قنا) از عزم این کشور برای تحکیم روابط میان دو کشور خبر داد. 

 او  گفت: قطر و تونس عزم و اراده صادقانه‌ای برای توسعه و تحکیم روابط برادرانه و همکاری دو جانبه دارند. او افزود: در دیدار با مقامات قطر توافق شد کمیته‌های مشترک ویژه میان دو کشور به فعالیت خود در این زمینه ادامه دهند و پیش بینی می‌شود نشست کمیته مشترک دو کشور در سه ماهه اول سال آینده (۲۰۲۱) برگزار شود تا اجرایی شدن هر چه بیشتر توافقنامه‌های متعددی که میان طرفین در زمینه‌های مختلف به امضاء رسیده است بررسی شود.

قیس سعید در ادامه به سطح همکاری و هماهنگی میان دو کشور درباره مسائل و موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین المللی اشاره و تاکید کرد: با مقامات قطری درباره مسئله تروریسم گفتگو کردیم و همگرایی و رویکرد مشترکی میان دو کشور در این زمینه وجود دارد.

رئیس جمهور تونس در ادامه این گفتگو از پیشنهاد مشترک قطر و تونس برای برگزاری کنفرانس یا گفتگوی اسلامی - غربی با هدف دستیابی به درک بیشتر و غلبه بر موانعی خبر داد که پس از انجام برخی حملات تروریستی گروه‌های افراطی نمایان می‌شود.

او به سطح همگرایی و همسویی میان تونس و قطر در بسیاری از مسائل و موضوعات منطقه‌ای مانند اوضاع در لیبی اشاره کرد و گفت: حل بحران لیبی که از یکسال قبل خواستار آن شده است باید با حضور خود لیبیایی‌ها صورت گیرد و این مسئله پس از امضای توافقنامه آتش بس و مذاکراتی که هم اکنون در تونس برای رسیدن به توافقنامه (صلح نهایی) میان همه طرف‌های درگیر انجام می‌شود، وجود دارد.

قیس سعید در خصوص مسئله گرایش برخی کشور‌های عربی به عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل گفت: با عادی سازی روابط موافق نیستم، چون این کلمه پیشتر وجود نداشت و پس از امضای توافقنامه صلح میان مصر و رژیم صهیونیستی در کمپ دیوید پدیدار شد.

قیس سعید برای دیدار سه روزه از قطر روز شنبه وارد دوحه شد و با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر و شیخ خالد بن خلیفه بن عبد العزیز آل ثانی نخست وزیر قطر دیدار کرد.

امیر قطر نیز پیش از این در فوریه گذشته با سفر به تونس با قیس سعید درباره تقویت روابط دوجانبه دو کشور گفتگو کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار